ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Да си кажем истината за тролейбусния транспорт в Пловдив!
Автор: Екип Plovdiv24.bg 10:54 / 12.08.2012Коментари (59)21037
© Plovdiv24.bg
Невероятната трагедия, която се случи преди няколко дни в Пловдив, не е първопричината за тези редове. Тази трагедия повдигна отново наболял отдавна въпрос, относно качеството и смисъла на тролейбусния транспорт в Пловдив, за който в Plovdiv24.bg сме писали неведнъж (Примери: тук и тук).

Всеки път когато се повдигне темата за тролейбусния транспорт, се намира една огромна група негови защитници, които сипят обвинения и заплахи срещу всеки, който се опълчи срещу този тип транспорт. Дали го правят от заблуда или с користни цели, няма значение.

Истината е, че по принцип този транспорт е най-екологичният. По-болезнената истина е обаче, че в Пловдив състоянието му е такова, че той повече вреди на природата, отколкото да е полезен.

Тролейбусният транспорт в Пловдив се движи изключително бавно, а грохналите тролеи предизвикват невероятни задръствания по кръстовищата, което "помага" автомобилите да отделят много повече вредни газове, отколкото ако преминават безпрепятствено през кръстовищата.

За бавния и задръстващ тролейбусен транспорт спомага и трагичното състояние на контактната мрежа, която освен, че пречи на самите тролеи, е провиснала и създава предпоставки за тежки инциденти, какъвто вече се случи. Тази контактна мрежа е собственост на "Градски транспорт" АД, дружество приватизирано от "червения колос" Ангел Батаклиев и което се радваше на странен комфорт в стария общински съвет, въпреки, че не изпълнява приватизационния си договор.

Тролейбусите не изпълняват курсовете си!

Всичко изложено по-горе, е напълно достатъчно за непредубедения читател, за да му стане ясно, че тролейбусният транспорт в Пловдив практически не функционира и нанася сериозни вреди на трафика и екологията в града. За съжаление проблемите вече, не се ограничават с трафика и екологията. Проблемите с контактната мрежа са ежедневие и бе въпрос на време да се стигне до трагичен инцидент.

Естествено собственикът на "Градски транспорт" АД трябва да излезе и да понесе вината си. Не само за този инцидент, а за състоянието на фирмата като цяло. Ясно е, че тролейбусният транспорт в Пловдив крета и е въпрос на време да бъде ликвидиран, което е по-доброто решение в този му вид. Лошото е, че същата фирма изпъл

АНКЕТА:
Трябва ли провисналата контактна мрежа в Пловдив да се премахне и тролейбусният транспорт в този му вид да се ликвидира?

Да
Не

нява немалка част от курсовете на автобусите от масовия градски транспорт.

Като цяло е на път да се окаже, че експериментът с частен градски транспорт е неуспешен, още повече във време, когато той изпълнява все повече социални функции.

Градовете, които са след нас все още по официални данни - Бургас и Варна, вече осъзнаха този факт и се преминава към изцяло общински градски транспорт. В Бургас вече е изцяло общински, във Варна е 50% общински и още толкова частен, но общинското предприятие в момента се опитва да погълне частното. Каква е причината? Много е просто, Европа дава много пари за транспорт, но само ако е общински. Именно това целят във Варна, Бургас вече усвои стотици милиони евро от Европа за транспорт и го превърна в може би най-модерния в България.

Къде е Пловдив? Все още сме далеч от подобни постижения, но може би трябва да спрем да губим време и да преминем към действия, преди да е станало късно, а пътят е начертан: Ликвидиране на сегашния тролейбусен транспорт, защото е вреден и опасен, превръщане на целия масов градски транспорт в общински и след това модернизация, която не изключва и изграждане на нова контрактна мрежа и тролеи, но трябва да извървим целия път, сегашното състояние е вредно.


Още по темата: общо новини по темата: 160
15.07.2024 »
28.09.2022 »
01.07.2022 »
25.04.2022 »
22.10.2021 »
21.10.2021 »
предишна страница [ 1/27 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
Вижте това видео от град Ихлава в Чехия - град с 50 000 души, с тролейбусен транспорт, въведен в експлоатация когато и в Пловдив. Въпреки малкото си население, тролейбусния транспорт има 5 линии, които се обслужват редовно.http://www.youtube.com/watch?v=QMgK37MxpXgПогледнете състоянието на контактната мрежа и с каква скорост се преминава през стрелки, кръстовки и криви (завои). Ако потърсите, ще видите, че в Чехия продължават да са на въоръжение тролеи, еднакви със същите две Шкоди, които и в момента се движат в Пловдив, естествено обаче много по-добре подържани и осъвременени.Тоест, най-общо казано, проблемът е контактната мрежа, която освен да се постегне, трябва и да се осъвремени с нови елементи и съответно нови машини. А Пловдив е най-прекрасният град за тролейбуси - дълги и прави булеварди, които се пресичат под прав ъгъл, позволяващи развиването на големи скорости. Вижте и в София Цариградско шосе - тролейбуси изпреварват автобуси, заради много по-голямата ефективност на електродвигателя, спрямо двигателите с вътрешно горене.Накратко, бъдеще за бърз тролейбусен транспорт в Пловдив непременно има и само някой безмозъчен корумпиран управник би го затрил. Трябва да се обособят 12 - 15 тролейбусни линии, които да са гръбнакът на транспортната система в Пловдив! И непременно той трябва да е общински!
0
 
 
Тролейбусния транспорт е много екологичен, да направят така че вместо автобуси в града да се движат само тролей, да се поддържат и да не се стига до такива инциденти! Така хора управници направете нещо по въпроса! Оправете я малко тая държава, не виждате ли че се руши!!! Дупки дупки, транспорт, катастрофи, пожари и нз си кво тая държава се руши!!!! А и ние вместо да седим трябва да направим нещо подобно като в Гърция!!!
0
 
 
Въпросът за гласуване е бая подвеждащ, тъй като човек няма как да каже ДА на тр тр в този му вид, но аз мсиля, че ако се опъне мрежата и с нови тролеи ще е супер- в София позлвам тролеи и макар и стари - са бързи. А скоро ще закупят 50 нови и така...но поддръжка се иска, а не като батаклиев -да зареже всичко и да падат жиците. Та за това съм ЗА тр тр, който да се оправи след отнемане от Батаклиев. Все Пак в Плд има възможност до 12 линии да има, трасета има, поддръжка няма.
+2
 
 
Според мен трябва да се оправят линиите и да се купят нови тролеи. В самата статия е казано че ЕС отпуска пари за това, а пък мисля че всички тролей са частни. Но да ако трябва да съм честен аз също избягвам да се качвам на тях.
-1
 
 
този вид транспорт в Пловдив не става
-1
 
 
По-добре да ги няма тези тролейбуси. С тези кабели Пловдив е заприличал на джунгла, а да не говорим колко са опасни. Не веднъж ми се случва при завой на тролейбус да ме затисне с колата и да се чудя на къде да избягам.
+3
 
 
Истината е,че няма инвестиции от държавата в електротранспорта /като изключим метрото в Сф/.И БДЖ и тролеите /не само в Пд/ са изоставени на произвола на съдбата,а това е наистина един екологичен и надежден транспорт.Ако има съответните инвестиции,разбира се.Но в последно /а не само/ време,явно държавата е мащеха на електротранспорта.Самият факт,че милиарди евро от европейските пари се отклониха от ЖП транспорта и се вложиха в метрото,е достатъчен,за да му стане ясно на човек,за какво става дума.
+6
 
 
Истината е казана и коментирана много отдавна. Тролейбусният транспорт е като този, който отговаря за него - пълен батак! Въпрос на време беше нещо такова да се случи. Искрено се надявам, че шофьорът, който е задържан ще има добър адвокат, тъй като той няма никаква вина за безстопанствената мрежа. И той работи за парчето хляб. Искрени съболезнования за семейството на нелепо загиналата жена. Трябва общината да вземе мерки и да спре да прави компромиси с такива като Батаклиев. Повече от ясно е, че този човек е антипредприемач и освен да затъва, а хората да пътуват в ужасните му возила, друго няма да стане.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Димо Алексиев хванат пиян зад волана
Влизането на България в Шенген
Зима 2024/2025 г.
Протестиращи нападнаха директора на Народния театър
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: