ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Директорът на Тракийски туристически район: Станахме видими не само в съседните държави, но и по-надалеч | ||||||
| ||||||
Интервю за предаването "Цветовете на Пловдив" по Радио "Фокус" с Радост Иванова, изпълнителен директор на Организацията за управление на Тракийски туристически район. Г-жо Иванова, започвате работа по нов проект на Европейския съюз. Можем ли да кажем каква е целта на този проект и какво представлява той? Проектът DETOUR е съкращение, пълното име на проекта е Развитие на устойчиви туристически екосистеми по средиземноморските пешеходни маршрути. Проектът е 3-годишен, в него има 9 партньора от Италия, Гърция, Турция, България, Нидерландия. Всъщност, партньорите са в повечето случаи организации, които се занимават с изграждане и поддръжка на екопътеки. Като едната от тях обхваща територия по дължина от 3200 км, започва в Кентърбъри-Великобритания и стига до тока на ботуша на Италия. Другата пътека е с още по-голяма дължина в Ликийския път, тя е в продължение на 700 км. Онази пътека, която минава през България и заради която всъщност ние сме включени в проекта, е Sultans Trail, която тръгва от Виена през Словакия, през Унгария, през Сърбия, и през България, разбира се минава, като влиза през София, Пазарджик и основната част е Пловдив, около Пловдив и стига до Истанбул. Но какво означава това, че ще се развиват тези туристически маршрути, как точно ще става? Тези туристически маршрути, така или иначе, вече съществуват. Това, което ние по този проект имаме ангажимент да направим, е да идентифицираме малкия и средния бизнес, който се намира в околностите на тези маршрути. Тоест, ние работим в тази част, която е в нашата страна и като идентифицираме различни малки места за настаняване, за хранене, за различни атракции, всички, които имат някаква връзка с туризма, да видим те как се развиват, от какво имат нужда, ще се направи едно проучване. Като идентифицираме нуждите, които те имат, за да бъдат по-видими, защото тези маршрути до голяма степен са дигитални, те съществуват в пространството. И всъщност е необходимо хората, които искат да пътуват, да пътуват хора от цял свят, да могат да намерят място, където да се подслонят, където да опитат местна кухня и други такива неща. Всъщност, това е българската част, която се включва в тези маршрути, да бъде по-подготвена да приема туристи? Точно така, да. След като идентифицираме какви са нуждите на тези малки и средни предприятия, ние ще подготвим обучение заедно с целия консорциум от всички партньори, за да им предоставим такова обучение на тези малки и средни предприятия. След това тези участници в тези обучения ще бъдат поканени да развият свои идеи за нуждите, които те имат. Бизнес идеи? Точно така, и в нашата част е да бъдат финансирани 7 такива малки и средни бизнеси, да се изпълнят техните предложения, като разбира се консорциумът от проектите на партньорите ще помагат в целия процес - от изготвянето на проектите, и в изпълнението им, за да могат те наистина така достойно да се представят и да застанат по тези маршрути и да развият своя бизнес. Който се е ориентирал към екологични пътувания, говорим за кръгова икономика, тоест, всичко да бъде природосъобразно. След като изпълнят тези малки и средни предприятия своите проекти, от всички партньори във всички държави, най-добрите ще бъдат наградени с различни рекламни инициативи. Например ще бъдат поканени блогъри, те да пишат за тях. Да се рекламират, ще им бъдат направени рекламни материали. Пак с блогъри, не разчитате ли на други медии, стандартни? Ами нека да стигнем до този етап, все пак. По-модерно да бъде, това е супер, наистина! Оригинален, съвременен подход. Какво е финансирането на проекта? Финансирането на целия проект е 2 млн. евро за всички партньори, и той е за 3 години. А как точно ще бъдат подбрани тези бизнеси, които ще трябва да бъдат финансирани? Кой ще определи това? Това ще се направи от консорциума, от всички партньори, за които вече споменах. На базата на направените проучвания и резултатите от обученията ще бъде изградена система, в която да бъдат идентифицирани най-важните нужди за този район, за всеки съответен район и оттам вече ще се изгради базата за най-добрите идеи, които биха могли да бъдат реализирани в рамките на годината. Понеже българинът е много недоверчив и като чуе за пари си мисли, че ето тук ще бъдат усвоени и откраднати едни пари. Нека да кажем откъде се ръководи проекта и пак да изброим кои са държавите партньори. Основният координатор на проекта е Община Фиденца в Италия, това е северната част на Италия. Освен това има още три партньора от Италия, които са организации, които се занимават с мениджмънт и поддръжка на екологичен туризъм, на пътеки, които вече съществуват. От Турция имаме двама партньори, които също се занимават с поддръжка на такива културни маршрути и туристически мениджмънт, в Гърция организацията, която е наш партньор е една, намира се в територията на планината Олимп и Пелион, това е почти до Атина. Разбира се от българска страна сме организация за управление на Тракийски туристически район. От холандската - Sultans Trail e организация, която нищо, че е изградила и управлява тази пътека, която минава през България, тя е регистрирана в Холандия. Но вече ви споменах, че много държави минават през тази територия. И освен това, има една мрежа, която е световна - World Trade Network, тя е регистрирана в Швейцария, но буквално тя менажира пътеки от цял свят. И всъщност хората, които желаят да пътуват, а те са по цял свят, те всъщност се опират на информацията, която е качена по тези маршрути в сайтовете. Затова е важно и ние да покажем. Тоест, нашият бизнес може да се присъедини към тях, след края на проекта, което е друг голям плюс. Страхотно, наистина! Нека повече такива проекти да има, които наистина да издигат България до нивото на останалите, защото страната ни заслужава. Станахме видими да, не само в съседните държави, но и малко по-надалеч. И сега, не мога да не ви питам, защото все пак сме в края на годината, каква беше тази година за вашата организация, как си я определяте? Аз я определям като доста натоварена, което разбира се е хубаво, защото всъщност нещата, които правим са полезни и имат конкретни ползи. Вече имахме проект, който приключи - за музейните експерти, за туристическите центрове, имахме участия в туристически изложения, имахме нови членове. Тоест, нещата заради, които сме създадени да изпълняваме, ние го правим, което е най-важното. Тоест, може да се отчете една успешна година, нали така? Да, натоварена и успешна година, разбира се. Като резултатност, откъм отзиви на хората, които са участвали във вашите проекти, имате ли обратна връзка, дали са доволни? Да, има връзка с участниците в проектите разбира се, те си подават своите отчети директно в сайта на проекта, който се прави към Европейската комисия. И всъщност, ние имаме една много добра позитивна оценка, което е много важно за нас, защото означава, че не просто сме си свършили добре работата, а означава, че ще имаме шанс да продължаваме в този дух. Защото за проектите голямо значение има резултатът, ефектът върху участниците в даден проект. И ако той е положителен и те са, така да се каже, вдъхновени от него, и са подобрили работата си, ще продължават да подобряват работата си. Това означава, че сме си свършили добре работата. И ще ни бъде даден шанс да продължим в този дух да работим. А кметовете на общини търсят ли ви, когато трябва да подготвят своите стратегии за развитие на туризма и различни програми? Взимат ли мнението ви? За стратегиите точно не, защото те повечето вече са подготвени. А пък подготвянето на една стратегия изисква като продължение, като дълбочина, много да се влезе в изследвания. Ние не бихме имали възможност и с това да се занимаваме, защото имаме много други неща. А за отделни програми те имат консултативни съвети по туризъм, за такива неща, да ни търсят. Искате ли нещо да пожелаете, да отправите нещо като послание? Ами пожелавам весели празници на всички и една още по-успешна година! И да посрещаме туристи и от България, и от много далечни места, разбира се. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
"Лидл" няма да продава повече тези артикули
21:59 / 20.12.2024
Днес на 73 става една от най-големите
08:29 / 20.12.2024
Утре ни очаква рязка промяна във времето
14:16 / 21.12.2024
Драматичен финал в "Черешката на тортата"
11:20 / 21.12.2024
Търговец загуби 67 хиляди лева
21:40 / 20.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (7012) | 58% | |
Не (3947) | 33% | |
Не мога да преценя (1181) | 10% |