ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Директорът на летище "Пловдив": Барселона, Бергамо, Париж и Марсилия са възможни бъдещи дестинации | ||||||
| ||||||
Кажете, какви са предложенията за нови линии с Испания, какви разговори водихте, на какъв етап са те? Точно така, да. Това е във връзка с един отдавнашен проект, по който преди повече от 10 години се работеше, но сега вече практически почна да се осъществява. Значи, срещи с българските общности в определени държави, в случая говорим за Испания, Андалусия, Южна Испания, като основни градове, в които направихме срещите, бяха Малага и Марбея. Така че срещите са с 4 български асоциации на българи, живеещи в района, което доведе до иницииране на петиция. Българите, живеещи в тоя район, които по статистика са много, със сигурност над 100 000 живеещи и работещи там, подкрепиха модела, по който работим с Фонда за развитие на Летище Пловдив. Тази петиция е насочена и към морална подкрепа, и към финансова участие на физически лица, не като асоциации, като идеята на петицията е да започнат изпращане на средства във фонда, за да може да се подпомогне откриването на такава линия, конкретно в случая до Малага. Вероятно по-късно това ще се случи и с още няколко дестинации в Южна Испания, в Андалусия. Това е част от срещите с нашите сънародници там, като успоредно с това направихме среща с директорката на туризма в Марбея, към Община Марбея, и със зам.-кмета по туризъм на Община Малага, с идея да започнем сътрудничество. Защото, освен етническия трафик на нашата сънародници, всъщност последните години това, което излиза като информация е, че испанци все повече проявяват интерес за посещения на България и специално на нашия район, Пловдив и Южен Централен район, Южна България. Както за зимата – за ски, така и целогодишно за културно-исторически обекти, събития, както и за спа туризъм. Всичко това е в интереса на испанците да посещават България. И практически, и от двете страни сме поели ангажимент да се промотираме взаимно - както възможности за туризъм от България за Испания, така и обратно от Испания за България. Вие имате и такива подобни проучвания и за други дестинации в Испания, както и за други държави? За Испания – да. За Испания други дестинации, които са в полезрението ни и ще говорим за тях, както ви казах, взаимно да се опитваме да ги разработваме с колегите от Испания, това са Барселона, също така Валенсия, Аликанте. Това са възможни дестинации в Испания. За други държави, да. Във връзка с петицията, която започнаха нашите сънародните в Испания, в Италия също започна такава от района на Милано, по-скоро Бергамо, където имаше успешен полет преди време дотам. Ние се опитваме да го възстановим, а нашите сънародници там също са започнали да правят петиция. Успоредно с това започна комуникация и същото се случва практически и в Австрия, във Виена. Това са нещата за момента за други държави. Разбира се работим по възстановяване на полетите, които бяха до Германия, до Дортмунд и Меминген. За Франция също се очертава да се случи нещо подобно, като засега две дестинации са в полезрението ни. Едната е в Марсилия, където има голяма българска общност в района, както и Париж, като голяма туристическа дестинация. А за Норвегия как стоят нещата? Доколкото знам за Бургас и Варна, отдавна тяхната национална авиокомпания Norwegian airlines лети до там, а вече и до София, като полетите са директни. Има ли шанс да се случи това и с Пловдив? Да. Предстои да проведем разговори с норвежката компания Norwegian airlines. Не сме разговаряли още, но имаме така разменени имейли, за да се опитаме да разговаряме с тях. Най-вероятно най-рано това ще се случи към 20 април, към края на април, където участваме в поредния форум, европейски формат, където сме заявили желание за среща с тях, потвърдено е. Там ще разговаряме за възможността, освен да летят сезонно лятото до морето, да им предложим и да обсъдим каква възможност има да летят до Пловдив, като отново работим не за чартъри, а за целогодишни редовни линии. Това ще бъде темата за работа с тях. Да, ясно. Добре, какво му пречи на нашето летище все още да може да издърпва още и още линии до Пловдив? Като казвате пречи, аз не бих употребил точно тази дума. Но защо досега не се случват нещата? Да, те стават, те се случват. Предполагам, че виждате, че последната година и половина-две нещата станаха доста по-интензивни, появиха се нови дестинации: Манчестър, скоро обявихме и линията, която ще тръгне и до Бирмингам, линията до Истанбул. Това са няколко нови линии, които се появиха. Така че нещата се развиват, но не с темпото, което би могло да се развиват имайки предвид потенциала на региона. А защо, все пак? Ами една от основните причини е сравнително по-бавното, по-мудно присъединяване на общини към Фонда за развитие на Летище Пловдив, тъй като това е основният инструмент, с който се преговаря, за да стартират новите дестинации. Това бавно присъединяване естествено рефлектира върху по-малък финансов ресурс във Фонда и това е една от причините, поради която се насочихме да търсим помощ и от българските общности на определени места, където ги интересува да има дестинации, за да могат да пътуват удобно, както и туризъм да има. Това е една от основните причини. Другата е, че хората най-вероятно си представят, че като се проведе разговор с определена авиокомпания и линията тръгва едва ли не на другия ден, или след един месец. Авиокомпаниите планират – това е системата, по която те работят, планират от лятото за следващото лято, от зимата за следващата зима. Така че технологичният период за случване на една нова авиолиния е сравнително една година, след като сме стигнали до споразумение и съгласие с авиокомпанията, че дадена дестинация е изгодна за тях и за нас и т.н. Практически това е обективно и не може да се очаква, че линиите ей така се появяват веднага. Но имаше и линии, които пропаднаха. Това означава ли, че туристопотокът не е достатъчен, а съответно и рекламата на Пловдив и региона? Линии, които ги е имало и са спирали, на 100% са бяха успешни линии, и те не са спрели заради липса на пътници, а това са решения на авиокомпаниите. Не ги спираме ние, нито сме в състояние да ги започнем, ако авиокомпанията не прецени, че дадена линия е изгодна за тях. Всичките тези линии, изброявам във времето, както имаше до Франкфурт-Хан, двете дестинации, които доскоро ги имаше до Дортмунд и Меминген, както тази преди време до Брюксел, както до Дъблин, това са решения на авиокомпаниите и гарантирам, че не са спрени заради слабо натоварване на самолетите и липса на пътници. А по техни виждания, тъй като авиокомпаниите си правят мрежа, в която насочват, спират, започват на други места, това са изцяло техни решения. Да, но това все пак е свързано може би с пътникопотока. Добре, пак за рекламата да попитам: достатъчна ли е тя? Не, искам да ви коригирам – не е свързано, това се опитах кажа. Тези линии, които съществуваха и са спрели, решенията са на авиокомпаниите по други техни причини, дори по някой път и технически причини, но не е заради липса на пътникопоток. Но да, рекламата не е достатъчна. Това е предмет на доста колективно усилие и в никой случай не е по силите на едно летище да осъществява рекламата за даден град или за даден район. Да, бих казал, че както в национален план отдавна се отчита, че в сравнение с другите държави около нас - Турция, Гърция и т.н., рекламата на българския туризъм не е достатъчна, респективно и за нашия регион като част от този български туризъм, рекламата категорично не е достатъчна. Иначе похвално, наистина се вижда, че се увеличават полетите и изобщо започваме да вървим по-добре. Дано да продължим така и дано да има наистина ефект сега от тези петиции и срещи, които сте правили в Испания. Засега, ако няма някакво нелогично прекъсване на това, което се случва, нещата са много динамични и аз съм оптимист, че много скоро дестинациите ще станат доста повече до Пловдив и региона. Само, за да свършим с рекламата, ще ви кажа, че примерно в Малага това нещо се осъществява от един борд, в който влиза летището, общината, хотелиерски асоциации и ресторантьорски асоциации, асоциации на таксиметров транспорт и още Фонда за развитие на туризма в Андалусия. Всичко това действа като едно тяло, в което освен акумулиране на финансови средства се планира и какви да се мащабите на рекламата, къде да е насочена, какви са им целите. И така са постигнали на Летище Малага в момента са оперират над 160 дестинации, в следствие на работата на този борд, на това тяло, което ви казах, което обединява всички заинтересовани страни. Това лека-полека започва да се случва и у нас, но много по-слабо, много по-колебливо. Просто, трябва да се поучим от това, което хората на места правят и така постигат резултати. Да, обаче нещо загатнахте и за "нелогично прекъсване". Какво би могло да бъде то? Прекъсване от политически сорт ли, промени в ръководство и т.н. – това ли имахте предвид? Ами да, винаги е възможно, както се е случвало и преди. Летището е държавно, така че промените по-нагоре доста често рефлектират и в промените надолу. И понякога, като се сменят ръководствата, е необходимо доста дълго време на хора, които не са запознати и не владеят механизмите за случване на всичко това, което коментирахме. Отнема много време, за да навлязат в нещата, и това предизвика забавяне. |
Още по темата: | общо новини по темата: 481 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/81 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 30.03.2024 г.
0
на 30.03.2024 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Есил Дюран - горд собственик на много специална къща
10:23 / 03.11.2024
Голяма радост: Участник от "Игри на волята" стана баща за първи път
10:14 / 03.11.2024
Бунт срещу "Биг Брадър"
08:43 / 04.11.2024
Папи Ханс: Не можах дори да се разплача
17:56 / 03.11.2024
Българските думи, които са едновременно и от мъжки, и от женски род
13:33 / 03.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета