В същото време стана ясно, че през учебната 2009-2010 година осмокласниците ще продължат обучението си по действащото до момента учебно съдържание.
По български език и литература нито една творба и нито един автор не са „съкратени" от учебното съдържание, изучавано досега.
Припомняме, че в програмата за 8. клас, е предвидено изучаването на творби, които са в часовете за ЗИП или СИП. В публикацията като отпадащи от задължителното учебно съдържание са цитирани произведенията на Христо Смирненски „Цветарка", „Братчетата на Гаврош" и „Приказка за стълбата", на Никола Вапцаров „Прощално" и „Борбата е безмилостно жестока", на Йордан Радичков „Педя земя" и на Павел Вежинов „Бариерата". Всъщност те никога не са били част от задължителното учебно съдържание.
Утвърдената през 2003 г. учебна програма по математика за 5. - 8. клас влиза в сила поетапно от учебната 2006-2007 г. Математика (алгебра и геометрия) според тази учебна програма се изучава по теми, а не като отделни дисциплини. През учебната 2008-2009 г. темите в 7. клас са 6 и се редуват алгебра и геометрия в зависимост от вътрешнологическите връзки и от единството на предмета математика. По същия начин е структурирана и учебната програма по математика за 8. клас. Учебното съдържание е разпределено в 8 теми, от които 5 са алгебра и 3 геометрия и те се редуват в логическа последователност. И досега в класовете от прогимназиалния етап алгебра и геометрия не са се изучавали по учебни срокове, а се е редувало учебното съдържание.
Учебното време по история и цивилизация в 8. клас е в съответствие с поетапното въвеждане на новия учебен план в прогимназиалния етап. Утвърдената през 2003 г. учебна програма и заложените в нея очаквани резултати са разработени на основата на държавните образователни изисквания по история и цивилизация и съответстват на регламентираните в учебния план 51 часа.
Учебното съдържание в 8. клас проследява епохата на Средновековието в периода IV-ХV век. Учебното съдържание е структурирано от гледна точка на европейската представа за света. Поставен е акцент върху динамиката на онези културни, политически и стопански процеси, които са залегнали в основата на формиране на облика на европейската цивилизация.
Още по темата (5): | |