© Plovdiv24.bg | | "Съжалявам за взетото решение на пловдивските общински съветници за излизането на община Пловдив от Фонда за развитие на пловдивското летище." Такъв е първият коментар на директора на аеропорта Дойчин Ангелов.
По време на дебатите на сесията нито вносителите на предложението, нито противниците му казаха реалните факти за дейността на Фонда и неговите резултати, смята Ангелов.
Според шефа на аеропорта излизането на община Пловдив от Фонда за развитие на летище Пловдив ще доведе до лишаването на населението на Пловдив и региона да използва евтини въздушни връзки с Европа и другите континенти. Липсата на полети до региона ще намали инвестициите и интереса на бизнеса.
"Коментарите, че няма възвращаемост на инвестицията във Фонда са абсолютно несъстоятелни, тъй като Фондът не е еднолично дружество, а сдружение с нестопанска цел и ползите от неговото съществуване се усещат от хотели, ресторанти, търговски обекти, транспортни фирми, курорти и спа дестинации", коментира директорът на аеропорта Дойчин Ангелов.
По думите му основната роля за одобряването на нови линии и привличането на още общини и средства във Фонда са задължение на самия Фонд.
"Мениджмънтът на летище Пловдив търси алтернативни варианти за откриването на нови линии, без те да са обвързани с Фонда", заяви още Дойчин Ангелов.
Един от последните примери за това е посещението на директора на летище Пловдив и областния управител Здравко Димитров в Турция, при което се доразвиха преговорите за откриването на директни линии от Истанбул и Бурса до Пловдив.
Със съществуването на линиите досега са пристигнали над 150 хиляди пътници. Всеки пътник харчи между 300 и 800 евро за престоя си. Парите директно влизат в икономиката на Пловдив и региона.
Изчисленията показват, че за 2011 година от общия брой пътници - 11 хиляди са граждани на Германия и Великобритания.
За 2012 година - 12500 са чужденците, кацнали в Пловдив, което прави средно по 1500 туристи на месец. В годишен план става въпрос, че само от една линия в региона се вливат приблизително 7 милиона евро.
Икономическо проучване на Европейската комисия показва, че 1000 пътници осигуряват поддържането на едно работно място в региона. Ако линиите спрат, 100 работни места от различни отрасли ще бъдат закрити, смята Ангелов.
"В крайна сметка светът не свършва с излизането на община Пловдив от Фонда и аз съм убеден, че много скоро други големи общини ще се присъединят към него и ще работят за интересите на своите граждани", каза още Дойчин Ангелов. |