По повод на върнатото от областния управител
Иван Тотев решение на общинския съвет, касаещо Наредба 2, репортерът на
Plovdiv24.bg. се свърза с председателя на групата общински съветници от ГЕРБ,
Александър Държиков, за да чуе неговото експертно мнение по въпроса.
"На последната общинска сесия се приеха текстове в Наредба 2, с които задължават маршрутките да не спират на спирките на масовия обществен транспорт", каза Държиков.
Припомняме, че това предложение беше направено от общинския съветник Стефчо Таушанов и беше прието от зам.-кмета
Александър Константинов без да мине гласуване на сесия. Това стана по правилника на ОбС, според който, предложение, приемащо се веднага от вносителя, в случая
Александър Константинов, не се гласува в зала.
Освен това, в текста на Наредбата се предвижда за маршрутките да има специално изградени спирки, които да бъдат различни от тези на масовия градски транспорт и тяхното изграждане да бъде за сметка на превозвача.
"В определението на Закона за автомобилните превози, както и в Наредба 2, в статута на маршрутките е записано, че те са с режим на движение и спиране по желание на пътниците и по разрешените за това места", поясни Държиков.
Според него, незаконността на това предложение се състои в следното: спирката в същия гореспоменат закон, не е определена като място, където е забранено да се спира.
"Така че, не можем с Наредба 2 да забраним на маршрутките, както и на други превозни средства да спират по спирките. От тази гледна точка, забраната е незаконосъобразна", допълни още общинският съветник от ГЕРБ.
Той попита реторично, къде в града могат са се разположат още около 100-тина спирки за 10-те на брой маршрутни линии.
"Категоричен съм, че в този си вид, предложението е абсолютно незаконосъобразно, защото този вид превоз трябва да улеснява пътниците, а не да ги затормозява, ясен беше Държиков и допълни: "Трябва ли гражданите на Пловдив, когато видят маршрутка, да бягат поне 50 м по-надолу от спирката, за да се качат в нея".
Освен това, като други нередности в Наредба 2, Държиков посочи например противоречие с чл.4 от Закона за организацията на движението, който категорично гласи, че всички пътни знаци се поставят в съответствие с Генералния план за движението, какъвто обаче нашия град няма в продължение на вече 3 години.
"Представете си как се поставят в момента тези знаци", бе коментарът на председателят на групата общински съветници от ГЕРБ.