Вчера бе публикувана подробната програма на новото правителството, което ще бъде подкрепено от ГЕРБ и ОП, до 2021-ва година.
Едни от най-важните за Пловдив проекти попадат сред приоритетите на новото правителство.
Единият е проектът "Развитие на железопътен възел Пловдив" на стойност 224 870 976,80 лв. и се предвижда за финансиране по "Механизъм за свързване на Европа" (МСЕ). Изграждането му обхваща железопътния пръстен около град Пловдив, като отделните участъци попадат по първа (Калотина-София-Свиленград) и осма (Пловдив-Стара Загора-Бургас) главни железопътни линии.
Проектът предвижда модернизация на железния път, контактната мрежа и системите за сигнализация и телекомуникации с осигуряване на габарит за електрифицирана жп линия. Обновяване и усилване на съществуващите съоръжения, както и изграждане на нови на местата на тези, които са с изтекъл жизнен цикъл и недостатъчна носимоспособност.
Планирано е изграждане на пътни надлези на местата на съществуващите автомобилни прелези, закриване на пешеходните прелези и изграждане на пасарелки или пешеходни подлези. Проектирано е и изграждане на шумозащитни съоръжения в зоната на урбанизираните територии. Предвижда се доставка и монтаж на нови маршрутно-компютърни централизации за гара Скутаре.
Другият изключително важен проект, който попада в приоритетите на новото правителство е околовръстното на Пловдив.
С удвояването му трафикът в града ще се отпуши изключително много, а самата пътна артерия в момента се задъхва заради растящата икономическа зона около града ни.
Понякога направо им се чудя на акъла на някои люде . Нормално е да има и хора с много изявена политическа позиция и пристрастия ,но когато това те прави слепец ,безумец или кон с капаци е вече прекалено . Политиката в цял свят е мръсна работа . У нас обаче си е направо клоака . За съжаление тук наистина всички са маскари . Няма леви няма десни , няма червени ,няма оранжеви ... . Най-важно е негово величество БОГАДСТВО (или мангите , на кой каквото му е угодно). Това което написах до тук беше заради ДРУГАРЯ ГОСПОДИН ЙОРДАН и другите като него независимо от коя страна на барикадите си мислят ,че се намират. Сега да се върнем към проектите. 1. Околовръстното е страшно необходимо . Няколко пъти ми се налага да минавам от там и наистина е необходимо неговото разширение . 2."Развитие на железопътен възел Пловдив"- Този проект би бил полезен ,ако се разшири до един голям транспортен проект за областта и гр. Пловдив . Това ще облекчи много движението на хората от селата до града и обратно ,но трябва и да се промени изцяло транспортната схема на градският транспорт така че да е съобразен с този Ж.П. пръстен . Ако всичко си остане както е до сега по-добре да не се харчат излишни пари за нещо ,което само за себе си е добро но няма да се използва и става безсмислено . В този момент не се забелязва никакво желание за промяна на транспортната схема на града ни и съобразяването му с идеята за този проект нито пък има създаден проект от БДЖ , в който да е видно ,че ще се направи всичко възможно да се съживи ж.п. транспорта от селата до града . Като заключение би трябвало да се отбележи ,че този железопътен възел ще е много полезен само ако е етап от един много по-голям проект за облекчаване на движението на хора и стоки . По този начин ще се спре обезлюдяването поне на селата в близост до града ни ,а и ще спомогне Пловдив наистина да се превърне в икономическа столица на България . За съжаление всичко е спряно до един малък проект за една ж.п. линия и това го прави безсмислен.
Защо сте написали "оокловръстното на Пловдив" като става въпрос за пътя Пловдив-Асеновград? Трябва да се измисли проект за затваряне на околовръстния пръстен откъм изток.
Да и аз мн се радвам,че не "заложихме" на червено.Града щеше да се върне назад. От 5 до 10г. Пловдив ще стане "бясен" град за живеене.Мн пари ще се налеят.Лошото е,че ще се пренасели и ще заприлича на Шопия,което ще е гадно,ама неизбежно.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.