ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Е-таксуването в Пловдив не тръгва заради спор за много пари между общината и "Тикси" | ||||||
| ||||||
Защо всъщност няма разяснителна акция за гражданите, извън онова публично събитие, на което кметът Костадин Димитров лично плати по три различни начина три билетчета в автобуса? "Дадохме на общината материали за кампания. Свързали сме ги и с други организации, за да подготвят разяснителната акция. Не знам защо не правят нищо. Ние получаваме оплаквания, че системата не работи. Не е вярно, електронната система работи, тествана и сертифицирана е" - коментира за медията ни изпълнителният директор на "Тикси" Николай Недялков. Ябълката на раздора се оказва плащането с безконтактните банкови карти. В момента частната фирма плаща таксите към банката, като сумата е от порядъка на няколкостотин лева на месец. Недялков сподели, че са били подложени на сериозен натиск и изнудване и са им отправяни заплахи. "Направихме във Враца система за разплащане с банкови карти за 30 автобуса. Там, за 30 автобуса, има повече транзакции от Пловдив, който е с 300 автобуса. Разликата е само, че транспортът във Враца е общински, а в Пловдив - частен" - допълни шефът на компанията. В Пловдив нерядко се чупели устройства, късали се кабели, а най-често шофьорите не задействали системата, въпреки че е въпрос на натискане само на едно копче. Договорът за електронното таксуване в Пловдив е на стойност 12 милиона лева с ДДС. От тази сума 9,5 млн. са за тикет системата и, по думите на Недялков, ангажиментите по тази част са изпълнени на 100% с доставката на оборудването и гаранционната поддръжка. От фирмата твърдят, че са инвестирали допълнително над 4 милиона лева собствени средства. Съгласно информацията в ЦАИС, "Тикси" АД е единствен кандидат за изпълнение на обществената поръчка за модернизацията в градския транспорт на Пловдив. Фирмата предложи 11 343 576.00 лв. с ДДС при максимална стойност 14 397 600 лева с ДДС. В тази сума се включват дейностите по доставка, адаптация, монтаж, въвеждане в експлоатация и поддръжка на необходимото техническо оборудване и системи, сертифициране на системата за управление на градския транспорт, надграждане, обезпечаване и поддръжка на инфраструктурата, обучение на служители, изпитвания и приемни тестове и гаранционна поддръжка. Освен тази сума фирмата ще получава и 20% от печалбите от платените такси за спиране, престой и паркирането на пътни превозни средства (Синя зона), заплатени чрез SMS-и и 10% чрез банков карти или телефонни приложения. Прави впечатление, че не е включена клауза за финансовите параметри при разплащането в автобусите с безконтактни банкови карти. От общината съобщиха за Plovdiv24.bg, че от "Тикси" са поискали само за тази дейност 40 000 лева на месец или 10% от банковите транзакции. Водели се преговори между правните отдели на двете страни, при които бил договорен по-малък процент. Подготвял се анекс конкретно за картовите плащания в рейсовете и предстояло подписването му. Шефът на фирмата обаче заяви, че до него не е достигало въпросното допълнително споразумение. "Има някаква вътрешно-организационна ситуация, в която ние не сме страна, но системата е сложена като залог. Редно да се разберат помежду си и да вземат решение за тарифния модел и съответната наредба, но ние тук нямаме отношение" - каза Недялков. Припомняме, че "Тикси" АД заедно с българската фирма "Компютър нет сървисиз" и турската "Асис Електроникс", като консорциум CNS, изградиха електронно-билетната система на София. Според финансовите параметри, обединението получава общо 5.85% от приходите от продадени билети през десетте години на договора, в който ще обслужват системата, като крайната сума не може да надхвърли 10 млн. лева. За банковите карти при преводите отиват още около 4%. В договора за пловдивския транспорт не са включени клаузи за подобни такси за обслужване, т.е. за оператора не е предвиден процент от приходите. Дали е умишлено или е пропуск на общината към момента не е ясно. По думите на Недялков, при е-таксуването постъпленията отиват директно в ОКТ. Междувременно стана известно, че "Тикси" преговаря и с други големи градове за внедряване на същата система в масовия транспорт. |
Още по темата: | общо новини по темата: 1132 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/189 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
преди 4 ч. и 10 мин.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Ричард Гиър призна за Джулия Робъртс
12:54 / 29.01.2025
Късмет, успех и просперитет за пет зодии в годината на дървената змия
11:00 / 29.01.2025
Няма музикално образование, но е печелил Капките. Днес стана на 32
17:32 / 29.01.2025
НИМХ представи прогнозата до 15 февруари
15:20 / 30.01.2025
Родена е в Пловдив, обича я цяла България, а днес става на 81
08:25 / 30.01.2025
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (9151) | 56% | |
Не (5455) | 34% | |
Не мога да преценя (1658) | 10% |