© Plovdiv24.bg | | Монополистът в електроснабдяването за Южна-Централна и Югоизточна България EVN продължава да се гаври с абонатите си. След като въведоха новите срокове за плащане на електроенергия, се оказа, че клиентите им трябвало да четат вестници.Читател на Plovdiv24.bg се оплака в редакцията ни, че още вчера (след като срокът, посочен от дружеството за плащане е до 15-ти) вече е бил лишен от правото си да плати дължимата от него сума през интернет. На телефона за "необслужване" на клиенти, както той го нарече 0700 1 7777 служител на компанията му е обяснил, че единственият начин да заплати дължимата от него сума вече е като посети гише за плащане. Освен това се оказало също така, че вече се начисляват лихви върху неплатената сметка. Читателят ни резонно е попитал защо не е бил уведомен по надлежен ред за това, че след края на периода няма да получи право за плащане на старото задължение през интернет, от телефонната слушалка се чула странната реплика: "А вие вестници не четете ли?" Явно печатните медии са издигнати в култ от енергийното дружество, тъй като при отрицателния отговор на нашия читател, служителят е останал доста изненадан и дори е имал наглостта да обясни, че явно читателят ни не искал да бъде информиран. Припомняме, че не за първи път служители на EVN твърдят най-убедено, че техните клиенти трябвало да четат повече вестници. Вчера, след като район в центъра на Пловдив остана без ток от австрийското дружество обясниха, че клиентите им са били уведомени с предварителни обяви в пресата. На друго мнение бяха нашите читатели, които ни сигнализираха, че въобще не се разбрали за плановия ремонт, както и много други хора, работещи в района, засегнат от ремонта.
Читателят ни, опитал се да заплати сметката си през интернет, зададе и на нас същия въпрос, както и на служителя на EVN: "Защо след като в нормалните държави, а и у нас почти всички големи компании, предоставят възможност за плащане по интернет на дължимите към момента сметки, монополистът EVN прави точно обратното? Нямам против да платя лихвите, но защо да не ги платя по интернет, след като дружеството рекламира модерния начин за разплащане?" Ние разбира се също не можем да дадем разумен отговор, какъвто не е получен и от служителя на австийската компания по този въпрос. Все пак обаче елементарната логика е, че за всеки просрочен ден се трупа лихва и по този начин затруднявайки клиентите си, EVN ще спечели повече. По всяка вероятност една от идеите за разделяне периодите на плащане на 2 бе да се намалят опашките по гишетата, след като дружеството закри голяма част от тях. "Сега обаче ще трябва аз и всички в моето положение да се редим на опашки заедно с хората от Втори отчетен период, вместо да облекча работата на касиерките, а и мен самия като платя по интернет, както съм правил всеки месец от няколко години насам", каза още читателят ни, сигнализирал за нередността. Не ни остава нищо друго освен да ви посъветваме да побързате с погасяването на задълженията за електроенергия, ако не ви се плащат лихви. Все пак това най-голямото предимство да си монополист - всички трябва играят по твоите правила.
Междувременно същият читател ни съобщи, че спиранията на тока в района на Захарна фабрика продължават и вече са почти ежедневие. При последното ни запитване към дружеството, от там отговориха, че причината е нерегламентирани изкопни дейности, които са скъсали кабели. Авариите в района обаче са твърде чести, за да са виновни винаги външни фактори, коментира още нашият читател. |