Благодарение на тази кампания през последните месеци близо 1700 клиенти вече преминаха към месечен отчет, като само ок. 26% от всички клиенти на компанията все още продължават да ползват сезонен отчет.
Предимството на месечния отчет е, че при него се избягва риска от непредвидими изравнителни сметки в края на сезона, тъй като при месечен отчет клиентите заплащат всеки месец своето реално потребление. По този начин те не зависят от наличието на евентуална разлика в потреблението им от предходния сезон, както е при сезонния отчет, при който отчитането е само 2 пъти в годината (в началото и края на отоплителния сезон).
За смяна на отчет на уредите е достатъчно решение на Общото събрание на собствениците в сградата.
Информационната кампания на EVN България Топлофикация започна още преди началото на настоящия отоплителен сезон - през лятото на 2014 г., след като станаха ясни промените, които Министерството на енергетиката (МЕ) прие в Наредбата за топлоснабдяването и как те се отразяват върху сградите на сезонен отчет, при които прогнозирането на енергия за отопление е основен фактор при изравнителните сметки.
Според промените в Наредбата за топлоснабдяването на МЕ месечната прогноза за енергията за отопление се определя по следния начин: енергията, която е изразходена за целия предходен отоплителен сезон се раздели на броя дни, в които е имало отопление и се умножи по броя дни на текущия месец, коригирано с коефициент за външната среднодневна температура.
Прогнозата за консумацията на топла вода от своя страна е равна на 1/12 част от консумацията през предходната година.
Така промените в Наредбата не отчитат по-ниските или по-високи температури през настоящия сезон, както и промяната в индивидуалния начин на консумация при отделните клиенти, което директно влияе на изравнителните фактури в края на сезона.
Пример за тези ефекти са месеците ноември 2014, декември 2014 г. и януари 2015 г., когато, следвайки променената Наредба, EVN България Топлофикация не фактурира общо 3758 MWh (мегаватчаса) топлинна енергия, въпреки че тя беше реално консумирана от клиентите в сградите със сезонен отчет.
Тези количества топлинна енергия, заедно с разликата между фактурирани и консумирани количества енергия до края на отоплителния сезон, ще бъдат включени при калкулациите на изравнителните фактури през месец август 2015 г.
За да информира своите клиенти на сезонен отчет за промените в Наредбата, EVN България Топлофикация предприе целенасочена информационна кампания към тях.
Кампанията включваше срещи през октомври 2014 г. със 195 домоуправители и упълномощени лица от топлофицирани сгради в Пловдив. Последваха информационни писма до всеки един клиент на сезонен отчет, като през цялото това време дружеството предоставяше информация за ефектите на променената Наредба до Министерство на енергетиката, ДКЕВР, Комисията по енергетика в Народното събрание, Асоциацията на топлофикационните дружества в България и Обществения посредник на Община Пловдив.
В момента кампанията на дружеството продължава с информационни съобщения до клиентите в сгради, избрали сезонен отчет.
За информация относно количеството нефактурирана енергия в тяхната сграда етажна собственост (СЕС), клиентите мога да се обърнат към EVN България Топлофикация или към обслужващата ги фирма за топлинно счетоводство.