Известяването се получава 3 дни преди прекъсване на снабдяването. Услугата е безплатна за всички битови клиенти на EVN България Електроснабдяване, без значение на ползвания от тях мобилен оператор.
За да се възползват от новата услуга, клиентите е необходимо да попълнят еднократно декларация за заявяване на услугата. Тя е достъпна на интернет страницата на дружеството www.evn.bg, както и на място във всеки EVN Офис. В нея се вписват име, ИТН (номер на измервателна точка, видим от предишна фактура), валиден имейл или номер на мобилен телефон. С цел гарантиране достоверността на предоставените данни, е необходимо клиентът да посети удобен за него ЕVN офис и да предаде попълнената декларация.
Като допълнителна опция при попълването на декларацията всеки клиент би могъл по желание да заяви и безплатна услуга за уведомление за стойността на месечната си фактура също по sms или имейл.
EVN България напомня, че във всяка издавана от дружеството фактура за консумирана електроенергия е посочен срокът на следващо плащане. Официалните срокове за плащане на консумираната електроенергия са от 1-во до 15-то число на месеца (за I група клиенти) и от 11-то до 25-то число на месеца (за II група клиенти). След изтичането на съответния срок, дружеството предоставя още 10 дни, в които клиентът може да плати със законовата лихва за забава.
Новата услуга "известяване преди прекъсване за неплатени задължения" позволява на клиентите да са своевременно информирани за свои задължения и ще намали риска от прекъсване на електрозахранването поради неплащане. Важно предимство на услугата е, че ще предотврати и разходи на клиентите за повторно включване на електрозахранването.