Силно недолюбвани от пловдивчани "умните" светофари продължават да отчитат промяна към по-добро.
"Справката за 2016 спрямо 2015 година показва, че броят на катастрофите в кръстовищата с променен режим и обособени секции за ляв завой е намалял значително. За целия град инцидентите в тези кръстовища са спаднали с около 18%", съобщи за
Plovdiv24.bg зам.-кметът по транспорт
Златин Велев.
Така най-опасните кръстовища - това на бул. "Източен" и бул. "Мария Луиза"; на бул. "Източен" - "Санкт Петербург" и "Менделеев", както и на бул. "България" с "Васил Априлов" и "Победа", от кръстовища с най-много инциденти вече са назад в класацията, след промяна режимите на пътя, изтъкна Велев.
Вторият ефект от въвеждането на системата е реалното поумняване.
"Има броячи на кръстовищата, но тяхната роля се усеща в по-слабия трафик. За съжаление хората очакват да се случи нещо, когато има задръстване, но в повечето случаи градът е така разположен, че натоварванията са равномерни във всички направления и когато в пиковете часове самата уредба няма възможности да реагира и да направи големи промени в режима. Има зададен режим, който е с максимални времена по наредба и не могат да бъдат променени като продължителност на целия цикъл на уредбата. Предимствата се усещат, когато е по-слаб трафикът, но тогава хората пък решават, че това е така, защото има по-малко коли", разказа Велев.
И още предимства - в Центъра за управление на трафика постъпва информация за проблеми в кръстовищата, включени в системата и така незабавно може да се уведомяват екипите на КАТ или пък да се подават сигнали до ЕВН при липса на захранване.
"Преди въвеждане на системата се е случвало да има ситуации, при които светофарът е повреден в петък, а се разбира чак в понеделник, тъй като никой не е подал сигнал за проблема. Сега това е невъзможно да стане, защото повредите са ясни към момента, в който се констатира проблем."