Ексклузивно: Говори проектантът на пробива под Централна гара в Пловдив

Автор: Диана Бикова
Коментари (13)
09:35 / 10.11.2023
29022
Движението по бул. "Руски" и улица "Иван Вазов" ще бъде пуснато най-късно до Коледа, прогнозира в интервю за Plovdiv24.bg проектантът на пробива под централна жп гара в Пловдив инж. Маньо Манев.

Най-напред ще се възстанови двупосочно трафикът по бул. "Христо Ботев", за да не се стеснява пътя и да не се обикаля. Очаква се това да стане буквално през следващите дни. В момента строителите довършват изграждането на втория блок, за да се отпуши движението от "Иван Вазов". Проектът предвижда възстановяване на самото кръгово кръстовище.

Работата по самия бул. "Васил Априлов" ще продължи до края на 2024 г. Оттам ще започва подходът към подлеза, а по локални платна от двете страни на булеварда ще може да се влезе в самото кръгово, обяснява инж. Манев.

Тунелът под гарата е с дължина 550 метра, с рампи от двете страни по 110 метра. Под земята ще има две спирки на автобусния транспорт. Съоръжението ще има интермодален характер и гражданите ще могат да използват автогарите, жп гарата и вътрешно градския транспорт. 

Проектантът разкрива, че в северната страна на гарата е много сложно пътно и комуникационно съоръжение, заради съпътстващата инфраструктура. В тази част не са били направени много точни геоложки проучвания и се наложило да се направят допълнителни. След излизане на резултатите проектът е променен и вместо да се изградят шлицови стени са направени секантни пилоти. 

При много оводнените пясъци, както е на север от гарата, технологията за шлицови стени се оказва трудна за изпълнение, защото стават обрушвания под земята. Тогава се решава да се премине към метода със секантните пилоти. 

"Това са пилоти с диаметър 88 см, които се изграждат под защитата на една тръба. Вкарва се тръбата, така че е възпрепятствана всяка възможност от обрушвания и слягания. След това се бетонира и тогава се изважда тръбата, непосредствено след бетонирането. Много по-сигурна работа. За съжаление, малко по-бавничко става" - обяснява инж. Манев.

Промяната на метода на работа е причината за забавянето в изпълнението на проекта. От южната страна са направени всички плочи, включително рампата, а от северната се работи по-трудно, с много тежка инфраструктура. След изграждането на заместващите канали се открива възможност за по-ритмична работа и се очаква цялостното изпълнение на проекта да се ускори.

Цялото интервю гледайте в прикаченото видео!

Този браузър не поддържа видео елемента.


Виж коментарите (13)

Още по темата (343):
22.11.2024 Влак мина под новия Бетонен мост
12.11.2024 Пускат влаковете през Централна гара Пловдив по Коледа?
08.11.2024 Още неясноти около пробива под гарата
04.11.2024 Налята е плочата на Бетонния мост над жп линиите
03.11.2024 Продължава ударното отчуждаване на имоти заради пробива на Централна гара
27.10.2024 Възстановиха платения паркинг срещу Централна гара
Още новини от Новини от Пловдив:
Пловдив е изправен пред голям проблем
Коледният дух завладява Пловдив
Известно пловдивско семейство станаха баба и дядо, зетят - марока...
Супер промоция от Драмата в Пловдив за Черния петък
Камарата на строителите обвиниха КАБ и САБ в лъжа след брифинга в...
"Столипиново в Европа" алармира за масово изселване на българи от...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).