Експерт: Разширяването на булевардите в Пловдив ще доведе до повече автомобили. Решението е метро!

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (7)
11:35 / 22.01.2025
11872
Пловдив расте, нараства и интензивността на трафика. Пловдив е сред българските градове, които попадат в международна класация като водещи по задръствания. Пътната мрежа вече не може да поеме натоварването от 150 000 - 200 000 автомобила, които ежедневно влизат и излизат от града, посочват от местната управа. За сравнение – допреди няколко години броят им е бил 40 000. Към това се добавя забавената модернизация на градския транспорт.

"Трафикът е отвратителен, но причината е и в самите шофьори. Автомобилите вече са страшно много. Инфраструктурата е правена някога, за много по-малък брой автомобили."

"Недобра е новината, че трафикът през последната седмица е два пъти по-лош от среднодневния за изминалата година. На места в сутрешните пикови часове стигаме до над 100% средно време за пътуване", обясни пред БНР Христо Грозданов, управител на Института за транспортна инфраструктура.

По думите му, "Пловдив след ковид привлече много население", като втори най-голям град винаги ще се развива, а "как ще транспортираме хората между две точки, е решение на управниците".

Разширяването на булевардите в Пловдив няма да доведе до нищо друго, освен до повече автомобили и околовръстният път на София е прекрасен пример за това, изрази мнение Грозданов.

"Бургас е доста добре позициониран от гледна точка на големите градове в световен мащаб. Там има сезонни проблеми, но с изграждането на обхода, Бургас ще стане прекрасен град от гледна точка на транспорт", посочи още експертът.

За 2024 г. година средното загубено време в автомобила е 107 часа за Пловдив и 104 за София, или повече от 4 дни. В София и Пловдив има средно по 650 автомобила на 1000 жители, вкл. деца и пенсионери. За сравнение – във Виена са 450 автомобила на 1000 души, а в Копенхаген – 280 на 1000, посочи данни Христо Грозданов в предаването "Хоризонт до обед" по БНР.

"И хората се придвижват много по-бързо, по-ефективно, по-качествено, защото имат алтернатива, имат избор. Градове като Пловдив не дават алтернатива. Решението е категорично в развитието на градския транспорт. Много по-малки градове от Пловдив развиват и поддържат метросистеми. Икономически такава инвестиция е издържана. Археологията ще бъде сериозен проблем, но не е нещо незаобиколимо."

"Аз лично се движа с автомобил, но не искам да се движа с него", сподели Грозданов относно културата на българина да притежава автомобил и възможността да се ползва алтернативен транспорт.

Виж коментарите (7)

Още по темата (115):
25.01.2025 Експерти съветват Пловдив да вземе пример от Солун и да построи метро
20.01.2025 Пловдив на 6-о място в света по задръствания
20.12.2024 Пуснаха важна уличка в центъра на Пловдив. Много внимавайте със знаците, за да няма изненадани
17.12.2024 Обещано и неизпълнено в центъра на Пловдив
12.12.2024 Задънена улица в сърцето на Пловдив вече не е такава
04.10.2024 Изкуствен интелект ще управлява трафика в Пловдив
Още новини от Новини от Пловдив:
Георги Тошев представя днес в Пловдив Свами Тиртха и неговия бест...
Опасната тенденция с поставянето на ботокс продължава и в Пловдив...
За два месеца спират движението по част от ул. "Индустриална", ав...
Собственик на разрушена емблематична сграда в Пловдив ще бъде зад...
Натали Трифонова пропя в Пловдивската опера
Още по-голяма трагедия: Една от евакуираните жени е починала


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).