Експерти: Пловдив трябва да се превърне в център на арт рекламата

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (2)
21:05 / 25.04.2012
2935
Превръщането на Пловдив в открита сцена на рекламата обсъдиха председателят на ОбС Пловдив арх. Илко Николов и представители на арт средите по време на среща в общински съвет. "Всеки от нас, разхождайки се по Главната е забелязал наличието на рекламни елементи, конструкции и пана, които не са съобразени с архитектурата на самите сгради. Цялата тази шарения трябва да бъде премахната", заяви арх. Николов

По думите му интересно решение в тази посока е използването на арт реклама. Това е един формат, който интригува и изкушава ценителите на изящното изкуство, както и различните компании, търсещи нестандартно рекламно пространство. Друго предимство на подобен формат е, че финансирането в по-голямата си част ще идва от частни инвеститори.  "Това ще подобри градската среда от една страна и ще освободи Общината от този разход за естетизирането на тези места", допълни арх. Николов.

Председателят на ОбС сподели, че в резултат на множеството си срещи с представители на арт средите се е стигнало до идеята за организирането на ежегоден конкурс за арт реклама в градска среда. "Кметът Иван Тотев бе изключително ентусиазиран от идеята и обеща съдействие, дори предложи при възможност тя да се реализирана още през юни", сподели арх. Николов

Той обърна внимание на факта, че през последните седмици се забелязва активизиране на няколко дейности в различни направления с фокус естетика на градската среда. 

"Както знаете в момента се разработва Наредба за централната градска част на Пловдив свързана с естетизацията. Случайно или не днес Фондация "Пловдив - европейска столица на културата 2019" презентира своята програма и приоритети. Свидетели сме на това как започват да се концентрират събития свързани с културната идентичност на града ни", обобщи председателят на ОбС.

Идеята за естетизиране на определени кътчета от градската среда на Пловдив датира от много отдавна, сподели и председателят на Дружеството на пловдивските художници Димитър Чонов. По думите му амбицията е те да се превърнат в места, които пловдивчани и гостите на града да посещават с удоволствие. "В момента сме свидетели на това безразборно поставяне на рекламни материали, което само загрозява градската среда", допълни той. По думите му в западните страни се наблюдава тенденция в използването на артистични инсталации като формат за реклама на определена марка, които сами по себе си са произведение на изкуството. 

"Регламентът за провеждането на ежегодния конкурс за арт реклама в градска среда е изготвен. Поканили сме и значителна част от представителите на изкуството. Ще се опитаме да бъдем първи при реализирането на тази идея, защото това ще бъде от полза за Пловдив", обясни Чонов.

"Реализирането на тази идея ще създаде нещо ново и атрактивно, което ще способства за постигането на уникалност на градската среда на Пловдив", заяви от своя страна Димитър Немски, който е председател на сдружението "Пловдив и света". "Чрез този конкурс отправяме предизвикателство към 100-те най-големи бранда, защото анализите ни показват, че рекламодателите проявяват интерес към представянето на техните марки по този атрактивен начин", заяви той.

"Намерението е Пловдив да се превърне в център на арт рекламата в България, още повече че градът има сериозен потенциал със своите около 500 художници, коментира и доц. Владимир Генадиев", декан в АМТИИ.

Виж коментарите (2)
Още новини от Новини от Пловдив:
Пловдивчанин намери неочаквана добавка в буркана с компот от Кауф...
Малка уличка се превърна в голям паркинг в Пловдив
В Пловдив четири фирми се състезават за 29 млн. лева
Напук на студа мощни тъпани и гайди озвучиха Главната, кукери про...
Огнян Тодоров, Природонаучен музей - Пловдив: Парите вече са в см...
Пловдивчани запретнаха ръкави, сами си оправиха тротоарните плочк...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).