ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Експерти: Пловдив трябва да се превърне в център на арт рекламата | ||||||
| ||||||
По думите му интересно решение в тази посока е използването на арт реклама. Това е един формат, който интригува и изкушава ценителите на изящното изкуство, както и различните компании, търсещи нестандартно рекламно пространство. Друго предимство на подобен формат е, че финансирането в по-голямата си част ще идва от частни инвеститори. "Това ще подобри градската среда от една страна и ще освободи Общината от този разход за естетизирането на тези места", допълни арх. Николов. Председателят на ОбС сподели, че в резултат на множеството си срещи с представители на арт средите се е стигнало до идеята за организирането на ежегоден конкурс за арт реклама в градска среда. "Кметът Иван Тотев бе изключително ентусиазиран от идеята и обеща съдействие, дори предложи при възможност тя да се реализирана още през юни", сподели арх. Николов Той обърна внимание на факта, че през последните седмици се забелязва активизиране на няколко дейности в различни направления с фокус естетика на градската среда. "Както знаете в момента се разработва Наредба за централната градска част на Пловдив свързана с естетизацията. Случайно или не днес Фондация "Пловдив - европейска столица на културата 2019" презентира своята програма и приоритети. Свидетели сме на това как започват да се концентрират събития свързани с културната идентичност на града ни", обобщи председателят на ОбС. Идеята за естетизиране на определени кътчета от градската среда на Пловдив датира от много отдавна, сподели и председателят на Дружеството на пловдивските художници Димитър Чонов. По думите му амбицията е те да се превърнат в места, които пловдивчани и гостите на града да посещават с удоволствие. "В момента сме свидетели на това безразборно поставяне на рекламни материали, което само загрозява градската среда", допълни той. По думите му в западните страни се наблюдава тенденция в използването на артистични инсталации като формат за реклама на определена марка, които сами по себе си са произведение на изкуството. "Регламентът за провеждането на ежегодния конкурс за арт реклама в градска среда е изготвен. Поканили сме и значителна част от представителите на изкуството. Ще се опитаме да бъдем първи при реализирането на тази идея, защото това ще бъде от полза за Пловдив", обясни Чонов. "Реализирането на тази идея ще създаде нещо ново и атрактивно, което ще способства за постигането на уникалност на градската среда на Пловдив", заяви от своя страна Димитър Немски, който е председател на сдружението "Пловдив и света". "Чрез този конкурс отправяме предизвикателство към 100-те най-големи бранда, защото анализите ни показват, че рекламодателите проявяват интерес към представянето на техните марки по този атрактивен начин", заяви той. "Намерението е Пловдив да се превърне в център на арт рекламата в България, още повече че градът има сериозен потенциал със своите около 500 художници, коментира и доц. Владимир Генадиев", декан в АМТИИ. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 26.04.2012 г.
0
на 25.04.2012 г.
+2
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
"УниКредит Булбанк" предупреди клиентите си
14:08 / 25.11.2024
Нов хитов турски сериал завладява ефира
15:59 / 24.11.2024
Ново нападение в столичен мол
19:56 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета