Чисто новото Околовръстно шосе отговаря напълно на нормативните изисквания. Друг е въпросът, че те трябва да се актуализират, така че нормативната база да обслужва водачите, а не водачите да обслужват нормативната база. Това заявиха специалисти от неправителствения сектор по време на инспекцията на пътя, организирана от АПИ, предаде репортер на
Plovdiv24.bg.
Експертите твърдят, че организацията на движението в участъка не е добра, има ненужни и необосновани ограничения на скоростта, което изнервя водачите, а оттам води до девалвация на пътните знаци. Има и много неточни знаци и поне от 10 години НПО-тата предлагат да се извърши пълна ревизия на знаковото стопанство, което така и не е направено. Нормативната уредба трябва да обслужва потребностите на водачите, категорични са те.
Пътят не може да поеме трафика, а освен това не е помислено какво ще се случи, когато тръгне селскостопанска техника. Проблем е и банкетът, по който е разрешено да се движат велосипедисти и мотористи. Неправителственият сектор очаква АПИ да прояви гъвкавост, тъй като ограничителните знаци не са поставени да пазят живота и здравето на хората. Изискан е одитният доклад, в който трябва да се отрази безопасността на пътя.
От "Бизнесът за Пловдив" категорично не са съгласни с констатациите на АПИ, че мантинелите са сложени правилно. Александър Стайков припомни, че по наредба мантинелите не трябва да създават впечатление за стеснение на пътя.
Десислава Паунова от пътната агенция съобщи, че в АПИ има обществена поръчка за цялостно проектиране на шосето, с разширение. То ще бъде с две платна за движение, със средна разделителна линия и с локални платна, където е необходимо. В момента се избира проектант, след това – изпълнител на поръчката, като новото строителство се очаква да започне след година и половина. През това време ще се търси финансиране.
Според Атанас Ташков от АПИ Пловдив сегашният път е страхотен.
До 10 дни започва работа по следващия участък от Коматевско до Пещерско шосе, след което - от Пещерско до Пазарджишко и накрая - до магистралата. В ОПУ обаче не са представени проектите и графиците за изпълнение.
Паралелно с това в 14-километровия участък от Асеновградско до Пазарджишко шосе ще се прави и осветление. Очаква се след одобрение от експертния съвет до месец да започне изграждането на осветлението.
Александър Стайков от "Бизнесът за Пловдив" посочи, че ако крайният резултат не е задоволителен, ще се предприемат крайни мерки.
ПОДРОБНОСТИ ГЛЕДАЙТЕ В ПРИКАЧЕНОТО ВИДЕО!