ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Експерти съветват Пловдив да вземе пример от Солун и да построи метро
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:58 / 25.01.2025Коментари (17)8485
©
България се оказва една от страните с най-тежки задръствания, а един български град се нарежда в топ 10 най-градовете с най-тежък трафик в света и това не е София. За да направят това проучване, от агенция "Том Том" са изминали 700 милиона километра, в 62 държави на шест континента. Резултатът – Пловдив е шестият най-задръстен град в света, докато столицата е на 52-о място.

Резултатът от проверката на Нова – в София 5 километра с кола биват изминати за 17 минути малко преди 18,00 часа. В града под тепетата тези 5 километра по същото време се взимат за 23 минути. Точно 5 минути разлика. Вероятно поради тези причини жителите на Пловдив прекарват средно с три часа повече от столичани в опити да преодолеят градските задръствания.

На практика пловдивчани прекарват 107 часа на година в колите си. А столичани шофират в задръствания 104 часа за изминалите 12 месеца. И така малко преди Пловдив се нареждат градове като Букурещ и Банкок. Първото място е за Мексико сити.

В София шофьорите си правят сметка колко им излиза пътя до работа с и без трафик. "Около половин час. Аз работя на летище София и е половин час. Без трафик – 8 минути", казва Димо Русев.

Шофьори на такси се оплакват, че трафика им влияе зле на бизнеса. "Много хора се отказаха от такситата вече, защото цените се вдигнаха. Седят на спирката и чакат да дойде рейса", казва Радой Рачков.

На други им влияе зле на нервите. "Аз съм чел едно английско изследване, в което казват, че ако шофьорът псува, освобождава стреса в себе си", споделя Николай Евтимов. И в Пловдив освобождават стрес. "Стигала съм до вулгарни изрази, но не помага. Само закони", каза шофьорка от Пловдив. Но намират и решения – с каране на колело.

От Института по транспортна инфраструктура не са изненадани от резултатите. Защото не за първа година Пловдив се нарежда на челно място. "Ние не сме изненадани, че Пловдив расте. Той е втория най-голям град и трябва да го стимулираме, но не може инфраструктурата да възпира растежа на един град", казва д-р инж. Христо Грозданов от Института по транспортна инфраструктура.

От общината в Пловдив имат свое обяснение как градът е попаднал на челните места в света по задръстване. "Трябва да вземем предвид факта, че това изследване е правено през 2022-2023 година, когато по-голямата част на улиците на Пловдив бяха в ремонт", коментира зам.-кметът по транспорт Ерол Садъков.

Експерти съветват Пловдив да вземе пример от Солун и да се построи метро. "Нищо не се прави, има откъслечни идеи, има планове за леко метро и трамваи, но нищо не е разработено", посочва още инж. Грозданов.

"Има проект за метро, но надземно и този проект се движи от НКЖИ. Гражданите да започнат да ползват градски транспорт, който вече е редовен и изпълнява над 95% от изпълнение на линиите", казва зам.-кметът.

За следващия експеримент репортерите на NOVA тръгват с градския транспорт. Изминават същите 5 километра. Този път обаче с метрото. В Пловдив метро няма, но съществува автобус 27, който е през 15 минути. С метрото се стига за 13 минути, или с 4 минути по-бързо отколкото с кола.

В Пловдив 5-те километра с автобус биват изминати за 35 минути. С около 10 минути по-бавно отколкото с автомобил. Може би защото в града няма бус ленти. С градски транспорт или с личен превоз – път време няма. И всеки си прави сметка.


Още по темата: общо новини по темата: 115
22.01.2025 »
20.01.2025 »
20.12.2024 »
17.12.2024 »
12.12.2024 »
04.10.2024 »
предишна страница [ 1/20 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Има проект за метро, но надземно и този проект се движи от НКЖИ. Гражданите да започнат да ползват градски транспорт, който вече е редовен и изпълнява над 95% от изпълнение на линиите", казва зам.-кметът. Да като прелезите на Копривщица, онзи ден за един час, 4 пъти ги пуснаха. А сега де това метро наземно от къде ще мине през прелези ли. А за градския транспорт най-редовният и най-добрият не в Европа а в света.
+2
 
 
Няма как да стане когато те управляват крадци и некадърници.
0
 
 
А какво пречи, целият тежък товарен трафик да е по околовръстните пътища? И без оправдане за юга, южното околовръстно на кв. Тракия върши работа. Създаване на депа за претоварване, и на територията на града да седопуска само МПС с общо тегло до 3,5 т. Второ, зареждането на магазините да се извършва до 6 часа сутринта, и след 22 часа вечер. Трето, Еднопосочен пръстен бул. Хр. Ботев, бул. Копривщица, бул. България, бул. Източен. Еднопосочно движение по всички улици в пръстена и т.н. За съжаление, никой в Общината не разбира от организация на движението, а и не иска да навреди на "спонсорите" си. Продажни общинари...
+1
 
 
Всичкото селяк довадя на талази и ся жа му ядем глъвътъ с чесън.
+1
 
 
Няколко стоин метра подлез под гарата го строят Няколко години и не е ясно дали ще стане и тази . А предоставяте ли си колко време ще трябва за метро което за да се построи ще трябва да се затворят основните пърни артерии...
+2
 
 
Дойде време някой да мисли за бъдещето на Пловдив.Колкото до разкопките,може да черпим опита на Рим,осеян с антики.Почне ли един път все ще свърши.Да се надяваме на честни и умни политици!
на 25.01.2025 г.
0
 
 
При факт , че нямаш тролеи , трамваи и електобуси - смисъла от метрото е нулев. Пловдив е гъсто населен град и всичко буквално на пешеходно разстояние и да клепаш станции си нелепо... А и щом една дупка под гарата и жп линия по надолу я правиха толкова дълго и толкова пари се изсипиха... То две-три станиции ще правят поне 20 години , а и да добавим колко компютри и виръални презентации за милиони евра ще се изложат и колко кмета ще се обогатят ...
+3
 
 
Преди да ми говорите за метро - което естествено ще ви *нагуши*,публикувайте именцата на тези,които баталясаха тролейбусния превоз в града!
+6
 
 
Как се копае за метро в най-стария жив град в Европа, като постоянно ще се намират антични артефакти ??? Колко по-лесно ще е да се оправи градския транспорт.Трябва да се направи такъв, че хората да могат да разчитат на него, а не да се качват на автомобилите си, защото не могат ИЗОБЩО да разчитат на обществения транспорт!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Февруари 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Грипна епидемия обхвана страната
Хороскоп за деня
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Дете, пушило вейп, почина в Плевен
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да (9373) 56%
Не (5570) 33%
Не мога да преценя (1696) 10%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: