Припомняме, че националната програма осигурява 100% финансиране за саниране на панелки.
Зам.-кметът разясни, че по програмата могат да кандидатстват всички многофамилни сгради с минимален брой апартаменти в сградата 36.
"Може да се кандидатства, като най-напред етажната собственост регистрира Сдружение на собствениците. Регистрацията на това сдружение е задължително след общо събрание на всички собственици и минимум 67% от гласовете на собствениците са "за" участие в програмата. След това Сдружението се регистрира в съответното кметство, а от там и в Агенцията по вписванията. Издава се и Булстат", коментира Кацарски.
Оттам насетне Общината отговаря за провеждането на обществени поръчки за избор на изпълнител. Фирмата, която е избрана за определена сграда, ще възлага по-нататъшните дейности на инженеринг.
Програмата финансира дейности по конструктивно обследване на сградата, а след това и укрепване; обновяване на общите части на сградата (покрив, фасада и т. н.), както и мерки за енергийна ефективност (топлоизолация и подмяна на дограма, ремонт или подмяна на вътрешни инсталации, ремонт на електроинсталация, енергоефективни мерки в асансьорите, дори и изграждане на инсталации за ВЕИ).
"Санирането допринася за поне 50% намаляване на разходите за отопление и нещо много важно - удължава живота на сградата", подчерта още зам.-кметът.
До края на януари ще бъдат публикувани и още необходими указания към общините и Сдруженията на собствениците, както и необходимите документи за кандидатстване пред общините, които са образци.
"Колкото по-бързо, толкова по-добре", посъветва Кацарски собствениците на жилища и подчерта, че е много важно на тези общи събрания да решат точно по какви позиции искат да кандидатстват.
Вече първите указания по програмата са разпратени по районни кметства и от понеделник стартираха консултациите със собствениците. Повече информация може да бъде намерена и на сайта на МРРБ.