ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Европейската банка одобри работния проект за 30-милионния заем
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:47 / 10.02.2010Коментари (20)4908
© Plovdiv24.bg
През септември-октомври машините могат да влязат в най-разбитите вътрешноквартални улици, за да започне тяхната цялостна реконструкция с 30-милионния заем от Европейската банка за възстановяване и развитие.

Вече е получен докладът от банката, с който се дава положителна оценка и на техническия проект, и на икономическата част, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Следващата седмица предстои кредитен съвет на банката, където българският представител Илияна Цанова ще внесе по-добри от вече договорените икономически условия по кредита, съобщи на брифинг заместник-кметът Александър Константинов. След още седмица тя ще дойде в Пловдив, за да представи пред общината резултатите.

Докладът, включващ и условията на банката, ще бъде оформен в предложение на кмета, което ще бъде внесено както в Общинския съвет, така и за обществено обсъждане. Допитването до гражданите на Пловдив ще продължи през целия март, а през април Общинският съвет ще вземе своето решение дали кредитът да бъде изтеглен.

Според експертите на банката това би било най-ефективният и евтин начин Пловдив да реши проблема си с вътрешнокварталните улици. Като друг вариант те сочат възможността улиците да продължат да се изкърпват със собствени средства, т.е. с пари от гаражите, като по този начин биха се постигнали минимални промени. Реактивна поддръжка, както я наричат, е също изход: в продължение на 7-8 години да се отделят средства от общинския бюджет за цялостно изпълнение на пакет от по няколко улици. Банката препоръчва цялостно решаване на проблема чрез кредит, който според експертната оценка е по силите на бюджетните възможности на общината. Това би било със 17,21% по-евтино спрямо първия резервен вариант в рамките до 2025 година, когато ще приключи изплащането на заема и с 14,15% спрямо реактивния вариант.

Известни корекции са направили специалистите на банката в цените за различните видове от предвидените пет типа конструкции на улиците. Например при конструкция N 1 вместо разчетените в работния проект 760 евро на 1 линеен метър улица, те предлагат 737 евро. При втората и третата конструкция сниженията са съответно от 508 на 460 евро и от 144 на 136 евро. При четвъртата и петата конструкция те завишават цените - от предложените 165 на 273 евро за линеен метър и от 72 на 86 евро.

"Като препоръка от страна на банката е изграждане на допълнителна улична инфраструктура като осветление, тротоари, отводнителни шахти, пътни знаци и други детайли", обясни Константинов.

"Това не го предвиждаме в нашия проект, тъй като целта ни е пълна реконструкция на колкото се може повече пътна част от улиците. Искаме да асфалтираме 105 км, а не примерно 80. От банката препоръчват като вариант при възлагане на поръчките да включим в условията към изпълнителите и разработване на инженерингов проект точно за тези детайли и това ще им носи бонус", коментира директорът на капиталното строителство инж. Тошо Пашов.

Изискване на банката е изборът на изпълнители да мине през конкурентен търг - или по правилата на ЗОП по българското законодателство, или по правилата на банката, по които обжалвания от недоволни кандидати за изпълнители да се адресират директно към нея, което би спестило протяжните обжалвания в съда. Банката държи и на използването на независима изпитателна лаборатория, с което да бъде гарантирано качеството на използваните материали. По 3% от стойността на спечелената поръчка ще внесат всички фирми като петгодишна гаранция за качество.  


Още по темата: общо новини по темата: 91
29.08.2011 »
11.02.2011 »
10.02.2011 »
23.10.2010 »
10.08.2010 »
19.07.2010 »
предишна страница [ 1/16 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Пловдив е само наш! Вечно наш!
на 10.02.2010 г.
0
 
 
Значи ясно - хората масово не искат да им се оправят улиците. Друго си е да се движиш през трапове, нали? :) 30 милиона са нищо - просто сравнение - за една година Уестминстър (което е баш центърът на Лондон) е събрал от глоби за паркиране 82 милиона паунда или 90 милиона евро. Това е едно-единствено перо - глоби за паркиране. Уестминстър е колкото 1/6 от Тракия. Просто за сравнение като мащаб го давам - ясно е, че е друг свят, но 30 милиона са нищо.
0
 
 
Пари на вятъра.И то не заради друго ами ремонта ще е през просото.Вижде след снега колко много дупки се отвориха.За какво качество говорим
-1
 
 
пак щте пада лапане на пари няма оправия
0
 
 
Пътна инфраструктура значи и тротоари,а тук никъде не иде реч за тях....вижте на какво приличат,лично съм виждал хора да се препъват и да падат от кривите плочки и т.н.,всеки(фирмите)си копаят както им дойде и после имитират ремонт,за да усвоят паричките,а ние ще си падаме както и преди!!
+1
 
 
реално погледнато от заема на чомаков не сме били чак толкова поробени, та сега тепърва да се стряскаме от още един заем,поне аз така си мисля не знам:)
+1
 
 
Дано с този капитален ремонт заприличаме на съвременен европейски град! Разбира се, паралелно с ремонта да изместим постепенно и мангустите със съвременна техника за поддържане на чистотата в града! Също и видеокамери да има! Защото ако успеем да се променим към европейско мислене, и заемът ще бъде изплатен, майни!
0
 
 
този път с тия пари ще се бърза. причината е само една. трябва да се похарч ат до края на мандата на сегашната управа.тя няма втори шанс в лицето на кмет и сегашните му пенсионери -помощници да бъде избрана повторно.глави ще падат, но парите съм сигурен ще се "усвоят" до стотинка.еее, после някой щял да връща тоя заем..голяма работа..нали тях няма да ги има вече..какво им пука.
0
 
 
Колко ще е гаранцията на отремонтираните улици?
-3
 
 
Интересно ми е защо чак през септември-октомври ще започнат ремонтите!!??? Защо да не започнат на пролет!!??? Пак има някаква далаверка .....
+1
 
 
Че как няма да одобри, с токущо напечатани пари без никъква обезпеченост да пороби градчето ни за години на пред.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Август 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Голяма авария в източната част на Пловдив
Мачове между Локо и Ботев сезон 2024/2025
Бюджет 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: