"През май миналата година ЕБВР предложи нова стратегия за България. Освен помощта за общонационални проекти, съдействаме и за решаването на местни инфраструктурни проблеми на общините - област, в която проявяваме голям интерес. Вече имаме натрупан опит в България, включително и от работата ни с ВиК-Пловдив. Много важно за нас е как можем да ви съдействаме при усвояването на европейските фондове", подчерта Джеймс Кислоу на пресконференция след срещата с кмета, която също окачестви като ползотворна. Той призна, че с голям интерес са дискутирали дейността си по проекта на ВиК в Пловдив, както и предстоящите проекти за реконструкция на пътната инфраструктура, за управлението на трафика и обществения транспорт. Този браузър не поддържа видео елемента.
"Със своите консултанти банката ще се включи в разработката на проекта за комплексно транспортно обслужване, чиито оферти отворихме вчера, и ще ни помогне напълно безплатно със своите квалификационни и финансови ресурси.
Обещаха да ни съдейства дори за апликейшън формите, които са изключително важни, когато се кандидатства по европроект", коментира заместник-кметът Александър Константинов, който от пловдивска страна също участва в разговорите.
Консултантите на банката ще помогнат за прилагането на европейското законодателство и европейските регламенти във взаимоотношенията община-превозвач. Предстоят работни срещи с юристите, в резултат трябва да бъде създаден европейски съвместим договор, който да се приложи при предстоящите в началото на 2010 г. нови конкурси за фирми-превозвачи.
"Най-добрата новина, която чух от г-н Кислоу днес, е свързана с желанието ни да изтеглим 30-милионен заем за реконструкция на малките улици. Ако ние сме готови с проектите и сме наясно с обема на работата, още през май можем да подпишем договора за заем", съобщи Константинов, уточнявайки, че това е принципно съгласие и конкретните преговори с представители на банката тепърва предстоят. Заявеното желание на общината е за по-дълъг гратисен период заради предстоящите значителни плащания по първия заем и от банката дадоха шанс на тази възможност. Предстои ЕБВР да се запознае с проекта за ремонт на улиците, ще помогнат и при подготвянето на документите за заема. ЕБВР би била предпочетен кредитор не само защото лихвите й са принципно по-ниски от тези на търговските банки, а и защото законодателството позволява да се преговаря с нея без провеждането на конкурс, което прави възможно подписването на договора в максимално кратки срокове.
"Проектът за рехабилитация на вътрешната второстепенна и третостепенна пътна инфраструктура ще бъде съобразен с много високите критерии на ЕБВР и ще бъде съгласуван с проектите на ВиК и на Сити газ, за да се съобразят ремонтите и те да бъдат последващи полагането на тръбите на ВиК и тръбите за газа", обеща Константинов. Процедурата за изработването на проект вече е стартирана, днес следобед делегацията от ЕБВР се среща с директора на капиталовото строителство инж. Тошо Пашов, за да разискват в детайли проблемите на пловдивските улици.
ЕБВР ни дава нов кредит за преасфалтиране на малките улици