Пътническият терминал и транспорт на летище Пловдив няма да бъдат давани на концесия. Единствено карго дейността ще бъде концесионирана и то, ако се намери кандидат. Тя и без това на практика не съществувала, защото икономиката била много свита, а износът бил нулев.
С тези уверения изпълнителният директор на летището
Дойчин Ангелов успокои общинските съветници, които се уплашили, че летището ще отиде на концесия, предаде репортер на
Plovdiv24.bg. Надълго и нашироко той им обяснява колко е важно да се включат навреме във фонда за развитие на летището като южна врата на България. Точката беше в дневния ред на днешната сесия, но бе нападната от много страни като недоизпипана.
Даниела Желязкова и
Спас Гърневски бяха силно разтревожени да не се случи нещо подобно като с "Пълдин Тур Инвест".
След дълги и бурни дебати и гласуване бе решено отлагането за следващата сесия. Тя ще бъде още след края на сегашната. Не се знае дали след известната преработка на устава, който се оказа ябълката на раздора, тя ще бъде приета.
"Още от януари сме избистрили нещата около сдружението. Явно документално предложението не е подготвено добре. Надявам се след прецизиране общинските съветници да го гласуват", коментира Ангелов пред нашия репортер.
Със или без община Пловдив до края на седмицата ще има общо събрание на общините учредители на сдружението и ще бъдат подадени документи за регистрация. Пловдив може да се присъедини и след това, но моралният ефект, ако общината е сред основателите, би бил много по-силен. Навременното учредяване на фонда е особено важно, защото на 25 и 26 май ще са деловите разговори с авиокомпанията "Райън еър" и фондът е едно от условията за успешното им развитие.
Plovdiv24.bg ще информира своевременно своите читатели по темата.