109 километра вътрешноквартални улици, за чиято реконструкция общината се готви да тегли 30-милионен заем от Европейската банка за възстановяване и развитие, ще бъдат сканирани до края на октомври от специализирана френска машина, а до средата на ноември фирмите "Пътконсулт" и френската "Вектра" трябва да са готови с резултатите. Четвърти ден "окото рентген" обикаля по зададени маршрути.
През август приключи първият етап от обследването чрез фотозаснемане на уличната мрежа. Когато общината съобщи факта, машината си беше отишла, а почти никой не я бе видял. Възникнаха съмнения тук ли е била изобщо. Градската управа явно се е поучила от грешката си да не съобщи навреме и днес лично заместник-кметът
Руси Панчев показа на достатъчно журналисти, сред които и репортерът на
Plovdiv24.bg, втората и по-важна машина, която вече работи.
"Новата технология, която прилагаме, позволява с тази машина да се измери дефлекцията, тоест отговорът на настилката на натоварването, а оттам да се изчисли каква е нейната носимоспособност, колко и какъв вид ремонтни работи се налагат върху определен участък", разказа френският конструктор и оператор на машината Лоик Паские.
"В първия етап от обследването през август бе направена оценка на повърхностния слой на пътната настилка, а сега се изследва структурата. Първите впечатление са често лъжливи. Дори пътят отгоре да изглежда много деградирал и човек да си мисли, че за нищо не става, в дълбочина настилката може да се окаже много устойчива и от преработка да се нуждае само горният пласт. Данните за това получаваме от машината. Има и обратните случаи - пътят изглежда добре, но мине ли машината, потъва, значи не е наред най-важната му структурна част", обясни Калина Димитрова от фирмата изпълнител.
Резултат от обследването ще бъде приоритетното подреждане на ремонтите, които трябва да се извършват - дали ще са рехабилитация или реконструкция, и колко ще струват, кое е спешно и кое може да почака.