Георги Бояджиев: Ще засилим охраната в Стария град | ||||||
| ||||||
Изпълнителният директор на "Общинска охрана"ЕАД Пловдив Георги Бояджиев даде специално интервю за читателите на Plovdiv24.com. - Г-н Бояджиев, колко общински обекти пази "Общинска охрана" в града? - Над 150 са обектите, но основно наша грижа са училища и детските градини, както и зелената система, и други важни обекти като Гребния канал и Стария град - обекти на Пловдив. Освен това нашето дружество е търговско лицензирано по закона за частната охранителна дейност, така че ние не отказваме на нито един контрагент, който има желание да го охраняваме. - Ще слагате ли видеокамери на други училища освен в район "Тракия"? - Ще започна малко от далече отговора си. Знаете, че в Пловдив се разработи една мащабна програма за видеонаблюдение, ние за първи път започнахме публично видеонаблюдение. В последствие се оказа, че трябва да се търсят доста сериозни средства за реализацията за тази програма. В средата на тази година съвместно с дирекция “Образование” кандидатствахме пред Министерството на образованието и спечелихме проект за сигурност в учебните заведения в размер на близо 100 хил.лв., които ще бъдат целево отпуснати от държавата и с това смятам, че ще стартираме поставянето на видеосистеми за наблюдение в учебните заведения. Средствата няма да стигнат за всички, но заедно с колегите от “Образование” ще направим анализ и ще започнем от големите училища по-конфликтните училища и аз съм оптимист, че до половин година ще обхванем всички. - Моите лични наблюдения могат да бъдат субективни, защото аз не съм там постоянно Опитвам се да черпя информация за промяната от това какво казват от хората, които живеят там, а те се изказват ласкаво. Трябва да ви кажа, че ние все още не сме довършили проекта такъв какъвто трябва да бъде. Очаквам до една седмица да се свържат в една система буферните паркинги заедно със системите за регулирания достъп т.е с автоматични бариери и постове и предполагам, че тогава ефектът ще бъде доста по-голям. - Няколко думи за новия паркинг за репатрирани автомобили? - Благодарен съм на кмета и на съветниците, че откликнаха на нашите потребности и ние много бързо се справихме със задачата, защото това беше една голяма територия оставена в лошо състояние, без осветление. От нея направихме едно ново много добро съоражение за Пловдив. Приканвам пловдивчани да възможностите за свободно паркиране там, защото това е единствения обществен паркинг, в които може свободно да се паркира за 1 час срещу 0.50 стотинки. - Какво предстои още по проекта за Стария град? Ще се постави ли общ СОТ? - Проектът за Стария град е един от малкото , който беше разработен след допитване до хората , които живеят там. След като се изгради системата за допускане и паркиране в буферните зони на Стария град ние ще засилим охраната с технически средства. Това е предвидено и в проекта. Смятаме в следващите 15-20 дни масирано да приложим не защото няма други фирми , а защото поемаме отговорността пред гражданиет и пред общински съвет. Второто е, че ние смятаме там да сложим една система за видеонаблюдение разбира се поетапно съобразно конкретните искания на хората и отделните зони, които са много специифчни. В процес на договореност сме със “Старинен Пловдив” в една от старите къщи да имаме център за денонощен мониторинг и тогава ще можем да кажем, че сме затворили цикъла. - Какви са другите проекти, по които работите ? - В момента нямаме някакъв крупен обект , защото и това което изброих само по себе си не е малко. По Гребната база ще продължим да работим, следващата седмица ще опресним маркировката, да определим една велоалея Там имаше конфликт между велосипеди и ролери за това ще се опитаме да определим една велоалея , по която едните да тичат а другите да ходят. В началото на септември ще се пусне и детската железница, а това е един обект, който също ще се наложи да се охранява и по-добре да е на време. - Преди няколко месеца общинска охрана отпразнува 7 години от създаването на фирмата. имаше известни трудности при създаването й. Сега вече след 7 години какво е финансовото състояние на дружеството? -Трудности има винаги и на всеки етап. Само че въпроса е дали те могат да бъдат преодолявани или не .Опитваме се да забравим какво беше през 2002 година, когато това беше едно декапитализирало дружество с дългове. Сега на дневен ред е кадровия прблем все по-малко подходящи хора искат да работят при нас. Втори проблем е финансовото състояние на дружествотото. Ние предлагаме услуга на нашия пазар имаме все още нелоялна конкуренция, което ни спира да предложим реалната цена.Нещата са свързани и ако не ги разрешим едно по едно не ни чака розово бъдеще. Но пътя, по който е поело дружествотото е добър.В бъдеще трябва да излезем на свободния пазар. |
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!