На утрешната си сесия Общинският съвет ще гласува Програмата за развитие на туризма в Пловдив за настоящата година, след приемането на градския бюджет. Туристическата програма отразява предвидените за годината дейности и мероприятия и е съгласувана със Стратегията за туризма до 2013-а година, разясни ресорният заместник-кмет
Петя Гогова. Общата стойност на програмата е малко над 1 милион и 200 хиляди лева.
Един от основните акценти е проектът за 400 000 лева за Небет тепе, представен пред общинските съветници, с подробни разчети с количествено-стойностни сметки за архитектурни, възстановителни и консервационни дейности, за довършване и ограждане на крепостната стена на хълма, за художествено осветление и видеоохрана, както и за разчистване и доизграждане на алеи.
200 000 лева ще бъдат вложени за реконструкцията на амортизираната подземна инфраструктура в Старинния Пловдив, а 100 000 - за възстановяване и създаване на нови зелени оазиси за отмора на туристите. Ще заработи и нов, втори Туристически информационен център в резервата. За всичко това проектирането е възложено, тоест няма опасност парите да не бъдат усвоени тази година, категорична бе
Петя Гогова. Художествено осветление ще се монтира не само в Стария град, а и на Акведукта до Коматевския възел. Заложено е и да се възстановят фенерите и стълбовете на Сахат тепе. За всички туристически обекти в града ще се изготвят табели, идентични с тези в останалите държави, за да са разпознаваеми местата за туристите.
Програмата за туризма включва и участие на общината в международни туристически борси и форуми. За това са предвидени 35 хиляди лева, или 4 и половина процента от целевите средства за туризъм, въпреки че някои градове залагат 20-25% за такива дейности, коментираха заместник-кметът Гогова и директорът на общинската туристическа дирекция Цветанка Брънгова.
От Летище Пловдив са изказали пред тях позицията, че с появяването си на международни туристически форуми, Пловдив става по-атрактивна дестинация и се превръща във входна порта за Регион Тракия. Хотелиери и ресторантьори от браншовите организации в Съвета по туризъм изразиха мнение, че не могат да си позволят сами да се рекламират, и затова представянето на Пловдив извън страната защитава техните интереси, разказа Цветанка Брънгова. „Посещението по туристически борси е инвестиция с дългосрочна възвращаемост и наш дълг към бранша, който при това ни е вменен като задължение и със Закона за туризма", заяви директорът на ресорната общинска дирекция.