ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Глобиха известен спортен магазин в Пловдив заради "агресивен маркетинг“ | ||||||
| ||||||
Проверката в магазина била извършена в началото на годината. Обектът бил в работен режим и се обслужвали клиенти. В хода на осъществената проверка било установено, че за двадесет и два чифта мъжки обувки с марка “Quechua", дружеството е обявило намаление на цените чрез думите "нова цена 49,90 лева“ и "стара цена 58,90 лева“. Двете величини били посочени в етикета на стоките, който бил поставен непосредствено до намалените артикули. В етикета била отразена и датата, от която е валидно намалението - 23 август 2019 г. Проверяващите от КЗП Пловдив провели и разговор със служител на магазина, който ги уверил, че намалението е валидно и към датата на извършване на проверката. Затова магазинът получил акт по Закона за защита на потребителите: Според член 66 от цитирания закон, съобщението за намаление на цените не може да бъде прилагано за период, по-дълъг от един месец и по-кратък от един работен ден. От фирмата подчертали, че не организират промоции, при които цената се редуцира за определен период от време и след това се възстановява първоначалната. Политиката на дружеството била, че когато се намали цената на даден артикул, тя остава такава до изчерпването му. Според магистратите, в случай че ценовата политика на дружеството действително е подобна, то не е следвало етикетът на стоката да бъде оформен с ясни обозначения за "нова цена“ и "стара цена“. "Посочено по този начин, то се създава недвусмисленото впечатление у потребителя, че се касае за временно намалена цена, като след известен период от време ще бъде върната първоначалната, по- висока такава. Традиционно се приема, че намалението в цената на дадена стока, промотира същата и създава у потребителя "нужда“ да я закупи веднага, докато все още е с намалена цена. Затова член 66 от ЗЗП въвежда ограничение в периода, през който даден артикул може да бъде обявен с намалена цена (въвежда се защита на потребителя от агресивна маркетингова политика на търговските вериги). Тоест, в случай че дружеството- жалбоподател трайно и окончателно е намалило цената на стоката, то в етикета на същата е следвало да бъде отразена единствено текущата цена, а не да се внушава на потребителя, че стоката е с временно намалена такава“, пише в мотивите на съда. Наложената глоба е в размер на 500 лева, а съдебното решение подлежи на обжалване пред административния съд. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Ралица Паскалева: Предател си!
21:59 / 25.11.2024
Обявиха 1000 долара награда за намирането й!
08:27 / 25.11.2024
"УниКредит Булбанк" предупреди клиентите си
14:08 / 25.11.2024
Земетресение в България
11:06 / 26.11.2024
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5631) | 58% | |
Не (3115) | 32% | |
Не мога да преценя (909) | 9% |