© | | Бивши и настоящи ученици от СОУ "Св. Седмочисленици": | виж още | |
Осемгодишен второкласник е изгонен от училище, защото нарекъл учителката си "кучка", алармираха родителите му. Драматичната сцена се разиграва в СОУ "Свети Седмочисленици" в ЖР "Тракия" в края на миналата седмица. Малчуганът и семейството му изживяват особено мъчително случилото се, защото детето е осиновено преди две години и все още е в процес на приспособяване към живота извън дома, разказаха родителите му.Преди две години мечтата ни да осиновим детенце се сбъдна, разказва майката д-р Ружа Маринска, която е известен и уважаван преподавател. Със съпруга й инж. Георги Манзуров взели 6-годишното момченце в дома си и започнали да го обгрижват с много любов. Като повечето деца от социалните домове, той имал проблеми с интеграцията, макар че е физически и психически напълно здрав. Детето ходеше като пате, речникът му беше много беден, но наваксва много бързо, хвалят го родителите му. Самочувствието му бързо пораснало, когато се научило да кара колело.
Детето е изключително умно и любвеобилно, има много таланти, но се изисква търпение при работата с него, разказа и адвокат Зоя Тошкова, която познава Наско (името на детето е променено по молба на родителите - б.а.), откакто е станал член на семейството на литераторката и инженера. Семейството наело и психолог, който от миналата година работи с детето, за да му помогне да преодолее по-бързо пропуснатото и да се адаптира към живота извън дома.
Не скрихме нищо от г-жа Кискинова от СОУ "Св. Седмочисленици", където записахме Наско, разказват родителите му. Тя приела да работи индивидуално с него. Детето било записано във втори клас, но само 3-4 дни след началото на учебната година учителката започна да подчертава, че губи авторитета си пред класа, вместо да търси начини да приобщава Наско към класа, пишат в изложението си до директора на училището родителите. Тя непрекъснато се оплаквала от детето, че е прекалено емоционално и има поведение на първокласник. Учителката не издържала, когато Наско в изблик на силна емоция я нарекъл "кучка".
"Най-грозното е, че използваха съучениците му, за да бъде отстранен от училището - те посрещнаха детето ни вместо с поздрав "Добро утро" с новината, че ще бъде отписан, пишат в жалбата си до Регионалния инспекторат на МОМН родителите. След скандала, който се разрази, директорът ни заяви, че е взел решение детето ни да бъде изключено за обида на учител от педагогическия съвет, който ще свика", разказват случилото се майката и бащата. Те настояват за намесата на инспектората, защото са убедени, че става дума за липса на професионализъм от страна на преподавателката и арогантно поведение от страна на директора.
"Изглежда, че в това училище се мисли как да се запази спокойствието и комфортът на определени преподаватели, а не за развитието и интегрирането на деца като сина ни. Затова и педагогическите похвати включват дърпане на ухо и притискане на ръцете към чина...", пишат родителите в изложението си.
Те възнамеряват да търсят друго училище за детето си, но настояват подобни ситуации да не се допускат както в това училище, така и в други, тъй като такива деца като нашето не са малко. Фамилията ще информира за случилото се и Агенция за закрила на детето. Инж. Манзуров и д-р Маринска смятат, че ще решат проблема с Наско и ще излязат от ситуацията. Инцидентът няма да ги откаже от намерението им да осиновят още едно дете и да се грижат за него.
"Имам жалби от родители, които искат да преместят децата си в друго училище заради момчето", обясни директорът на училището Георги Дългърски. Той определи като изключително сериозен проблема с второкласника, заради когото искала да напусне и класната ръководителка Грозданка Кискинова. Малчуганът замерял съучениците си с линия и триъгълник в клас, хвърлят по тях и учебници. Докато се хранят в стола, се пробвал да ги боде с вилица. В предишното училище го освобождавали от час, за да не създава проблеми и останалите да работят спокойно.
"Искахме да го социализираме, работихме с детето, но то трудно се поддава. Нарекъл е госпожата "кучка", използвал е и други ужасни изрази", добави Дългърски.
Той поясни, че не е изключвал детето, а майка му просто си го взела, след като проблемът ескалирал. В случай че вземела решение да го върне обратно в училище, той не можел да откаже да приеме момчето, но се чуди какво ще прави с останалите 22 деца. Според директора второкласникът се нуждаел от подкрепящ учител, макар че не бил със специални образователни потребности.
Източник: в. "Марица" |