"Горещ афиш с..." откри новия сезон

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
15:32 / 05.10.2015
1785
Проектът на Община Пловдив "Горещ афиш с..." откри новия сезон, като надникна зад кулисите на оперите "Палячи" и "Селска чест". Организаторите срещнаха близо 100 деца от арт паралелки на пловдивски училища с техническия и сценичен екип на Пловдивската опера. 

Бяха демонстрирани работата по подготовката на един спектакъл като грим, реквизит и осветление, а диригентът Константин Добройков разказа за ролята на оркестъра, солистите и диригента. Учениците се запознаха накратко с историята на творбите и се потопиха в атмосферата на оперите с изпълненията на Стоян Даскалов, Светлана Иванова и Марк Фаулър. 

Проектът "Горещ афиш с...", стартирал в началото на тази година реализира среща на ученици с Юлиян Вергов, Асен Блатечки, група БТР, Мариан Бачев, Стойко Пеев и други популярни лица от българската театрална и музикална сцена. 

Всеки от тях разказва за своята първа среща с изкуството, за същността на работата си и дава насоки как подрастващите да се ориентират по-лесно в избора на заглавие от културния афиш, което да отговаря на техните лични предпочитания. До момента участие в срещите са взели ученици от Езиковата, Художествената, Френската и Руската гимназии и училище "Васил Левски". 

Срещите се заснемат и споделят в младежки интернет портали и фейсбук, за да станат достояние на по-голям кръг млади хора.

Инициативата е плод на политиката на Община Пловдив да възпитава и приобщава нови публики към културния си календар. Чрез месечни срещи-разговори с гост звезди програмата "Горещ афиш с..", запознава младата публика от среднообразователните училища с културния афиш на град Пловдив, акценти от програмата и трудния път за създаване на културен продукт. 

Благодарение на разговорите с известни лица от музикалната и театрална  сцена младите хора се учат как да се ориентират в информацията за култура, да формират собствено мнение и да бъдат мотивирани да посещават културни събития.

Основна цел на програмата, организирана от "Имидж Консулт" с финансовата подкрепа на Община Пловдив, е да се развиват количествено потребителите на изкуство и култура във възрастовата група ммежду 14 и 18 години по непринуден начин и през способите на съвременните комуникации.

Виж коментарите (0)
Още новини от Новини от Пловдив:
BMW отнесе мантинелата на основен пловдивски булевард, полиция и ...
Ключова рокада в Община Пловдив
Шофьор олекна с 1350 лв., 18 контролни точки и остана без книжка ...
С ледено шоу откриват Ice Park Пловдив
Влаковете тръгнаха под Бетонния мост и през Централна гара
РИОСВ Пловдив отчита замърсяване на въздуха


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).