Проблемът се казва "БДЖ" и касае прелезите на железницата по протежението на бул. "Копривщица", които са три на брой. От много време наблюдавам безучастно как се затварят те, за да мине влак, но сега вече в града ни станаха много автомобили и трябва да има определена съпричастност от страна на държавната железница.
Имам предвид следното:
Защо трябва да се затварят прелези в пикови часове, за да мине товарен влак, който може да мине нощно време, когато на никого не пречи?
Защо непрекъснато се затварят прелези, за да минават маневрени локомотиви от Централна гара към гара Филипово и обратно, включително и часовете на натоварен трафик?
Защо пътническите влакове не спират до гара Филипово. От там могат да се превозват и с градски транспорт или с маршрутки. Все пак в БЖД клиентите се броят на пръсти. Може ли заради 20 пътници във влака да чакат стотици?
Да не забравяме, че има и обходен маршрут през Скутаре, който може да бъде използван, без да се минава в града.
Нека си зададем и въпроса има ли място железопътна линия да минава през средата на града? Знам, че има проекти за промяна, но това са само проекти. Реализацията им изостава поради липса на финансиране или друга причина.
Какво трябва да се направи? Може би да си оптимизират транспорта. Трябва ли да се спират стотици хора, тръгнали или връщащи се от работа, в очакване да се вдигне една бариера? Все пак през тези прелези минават хиляди граждани на Пловдив и много линии на градския транспорт.
Да не говорим и за екология. Три прелеза на два големи булеварда, пълни с автомобили, чакащи със запален двигател, за да преминат.
Колко изгорели газове в атмосферата, колко нерви и емоции... това го оставам на четящите.
Моля да се повдигне въпроса през Вас като медия на пловдивчани, защото пиша до разни институции, но от там нито отговор нито съдействие... Поздрави!".
Какво предвижда един от най-мащабните за Пловдив проекти и как ще се реализира той - прочетете тук!