Горещ картоф: "За" или "против" прелезите в Пловдив?

Автор: Васил Динев
Коментари (26)
11:30 / 09.04.2016
9427
Проблемът с наличието на прелези в рамките на Пловдив винаги е вълнувал жителите на нашия град. Plovdiv24.bg е готов да даде трибуна на всеки разумен довод "за" или "против". Днес публикуваме мнението на наш читател, който обясни своята гледна точка:

"Здравейте, чета ваши новини от много време и съм писал за определени проблеми в града ни, но мисля, че за да стане Пловдив още по-добро място за живеене, трябва всички заедно да участваме в подобрението. Сега искам да обърна внимание на следното:

Проблемът се казва "БДЖ" и касае прелезите на железницата по протежението на бул. "Копривщица", които са три на брой. От много време наблюдавам безучастно как се затварят те, за да мине влак, но сега вече в града ни станаха много автомобили и трябва да има определена съпричастност от страна на държавната железница.

Имам предвид следното:

Защо трябва да се затварят прелези в пикови часове, за да мине товарен влак, който може да мине нощно време, когато на никого не пречи?

Защо непрекъснато се затварят прелези, за да минават маневрени локомотиви от Централна гара към гара Филипово и обратно, включително и часовете на натоварен трафик?

Защо пътническите влакове не спират до гара Филипово. От там могат да се превозват и с градски транспорт или с маршрутки. Все пак в БЖД клиентите се броят на пръсти. Може ли заради 20 пътници във влака да чакат стотици? 

Да не забравяме, че има и обходен маршрут през Скутаре, който може да бъде използван, без да се минава в града. 

Нека си зададем и въпроса има ли място железопътна линия да минава през средата на града? Знам, че има проекти за промяна, но това са само проекти. Реализацията им изостава поради липса на финансиране или друга причина.

Какво трябва да се направи? Може би да си оптимизират транспорта. Трябва ли да се спират стотици хора, тръгнали или връщащи се от работа, в очакване да се вдигне една бариера? Все пак през тези прелези минават хиляди граждани на Пловдив и много линии на градския транспорт.

Да не говорим и за екология. Три прелеза на два големи булеварда, пълни с автомобили, чакащи със запален двигател, за да преминат. 

Колко изгорели газове в атмосферата, колко нерви и емоции... това го оставам на четящите. 

Моля да се повдигне въпроса през Вас като медия на пловдивчани, защото пиша до разни институции, но от там нито отговор нито съдействие... Поздрави!".

Какво предвижда един от най-мащабните за Пловдив проекти и как ще се реализира той - прочетете тук!


Виж коментарите (26)

Още по темата (23):
19.10.2023 Костадин Димитров пред министър Гвоздейков: Пробив под жп линията на "Пещерско" е решение на задръстванията
13.02.2023 Махат прелезите в Пловдив и повдигат на 15 метра жп линиите с 200 млн.
лева
15.08.2022 Ето чия е била товарната композиция, преминала през Пловдив снощи
15.08.2022 НКЖИ за среднощния влак през Пловдив: Сигналът е подигравка с нас!
15.08.2022 Сигнал: Досега не бяхме преживявали подобен ужас, тресеше се, все едно е 4 по Рихтер!
29.05.2022 Сигнал: Нормално ли е в 400 000 град да има железопътна линия?
Още новини от Новини от Пловдив:
Район "Източен" с нова придобивка за хората със специални потребн...
Дрон без аналог в страната получи пловдивската пожарна
Ето я новата шефка на "Организация и контрол на транспорта" в Пло...
Позиция на "Старинен Пловдив" за плесенясалите мозайки в Голямата...
Първи подробности за разкритото в Пловдив голямо престъпление
Костадин Димитров: Искаме по-бързи темпове за развитие на транспо...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).