Готвят конкурс за половината автобусни градски линии

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (2)
14:16 / 01.12.2009
3495
Предложение за обявяване на конкурс за 16 или 51 на сто от линиите на масовия градски транспорт, чиито договори изтичат до края на март, внася заместник-кметът Александър Константинов в постоянните комисии на местния парламент, предаде репортер на Plovdiv24.bg

Според него още на сесията на 17 декември то трябвало да бъде гласувано. Нямало време за губене, тъй като за много от съпътстващите процедури законът предвиждал едномесечни срокове.

12 от линиите, които ще минат през конкурс, сега се обслужват от "Градски транспорт", а другите 4 - от "Хеброс бус". Според предвидените условия на конкурса те ще бъдат разделени в две групи, включващи ефективни и средноефективни маршрути. В първа група са автобусите, движещи се с номера 4, 9, 11,12, 17, 20, 22 и 24, а във втора - 10, 21, 25, 26, 27, 36, 93 и 113.

Около 100 страници е предложението, което, за да придобие перфектен вид, било съгласувано с всевъзможни институции. Заложените критерии, съобразени с взето преди няколко месеца решение на Общинския съвет за възможно най-екологичен градски транспорт, дори надвишават възможностите на пловдивските превозвачи. 

Всеки кандидат за която и да е от групите ще трябва да разполага с 66 автобуса от клас 1, 2 или А, да отговарят на стандартите Евро-3, 4, 5 или EEV, както и на най-новите европейски директиви за екологичност. 24 автомобила от общата бройка задължително трябва да са оборудвани за инвалиди, с 5 фирмата трябва да разполага за резерв, като 2 от тях също са пригодени за хора с увреждания.

13 критерия ще включва комплексната оценка, която ще поставят членовете на многобройната конкурсна комисия начело с Константинов.  Сред най-важните са възрастта на автобусите /за да отговарят на Евро-4 например, те не може да са на повече от  6 години - б.а./, наличие на гаражи, автосервизи, персонал. Сред условията за недопустимост на кандидати до участие в конкурса пък са обявяване в несъстоятелност, наличие на извънсъдебно споразумение за погасяване на дългове, задължения към държавата и общината. 300 хиляди лева дължи един от основните играчи  в бранша - "Градски транспорт" АД, към "Местни данъци и такси", но фирмата била подписала споразумение за разсрочване на задълженията и засега си изплащала вноските.

Докато пловдивските превозвачи едва смогват да направят инвестиции в обновяването на базата си, за да се приближат към поставените високи изисквания - и от властта, и от гражданите, насреща им се появи мощен конкурент в лицето на израелската фирма "Еггед". Лично посланикът на Израел Ноах Гал Гендлер лобира за своите сънародници-бизнесмени пред кмета Славчо Атанасов, за което Plovdiv24.bg съобщи по-рано днес. Оттам били заявили интерес към конкурса, гарниран с обещания да напълнят Пловдив с чисто нови автобуси.


Този браузър не поддържа видео елемента.


(C) ПОТВ

Виж коментарите (2)

Още по темата (11):
12.04.2010 "Хеброс бус" и "Автотранс 2000" поемат 4 от досегашните линии на "Градски транспорт"
26.03.2010 "Градски транспорт" и "Хеброс бус" без сблъсък за 16-те линии
26.03.2010 Отвориха офертите на кандидат-превозвачите за 16 градски линии
10.02.2010 Областният управител няма да спира автобусите "Евро-2" от градските линии
04.02.2010 Продължаваме да се возим на нискоекологичните автобуси Евро-2
04.02.2010 Конкурсът за 16-те градски автобусни линии пак влиза в Общинския съвет
Още новини от Новини от Пловдив:
Легендарният камион на Coca-Cola пристига в Пловдив утре
Шофьор: Ограничението тук е 30 км/ч, а тези се крият като мишки с...
Пиле няма да може да прехвръкне в тази част на Пловдив
Големи промени в движението в Пловдив утре, да няма изненадани
Ще ви трябват здрави нерви за моловете в Пловдив тези дни
В Пловдив Боряна Калейн не отговори на въпроса кога ще сложи край...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).