ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Готвят конкурс за половината автобусни градски линии | ||||||
| ||||||
Според него още на сесията на 17 декември то трябвало да бъде гласувано. Нямало време за губене, тъй като за много от съпътстващите процедури законът предвиждал едномесечни срокове. 12 от линиите, които ще минат през конкурс, сега се обслужват от "Градски транспорт", а другите 4 - от "Хеброс бус". Според предвидените условия на конкурса те ще бъдат разделени в две групи, включващи ефективни и средноефективни маршрути. В първа група са автобусите, движещи се с номера 4, 9, 11,12, 17, 20, 22 и 24, а във втора - 10, 21, 25, 26, 27, 36, 93 и 113. Около 100 страници е предложението, което, за да придобие перфектен вид, било съгласувано с всевъзможни институции. Заложените критерии, съобразени с взето преди няколко месеца решение на Общинския съвет за възможно най-екологичен градски транспорт, дори надвишават възможностите на пловдивските превозвачи. Всеки кандидат за която и да е от групите ще трябва да разполага с 66 автобуса от клас 1, 2 или А, да отговарят на стандартите Евро-3, 4, 5 или EEV, както и на най-новите европейски директиви за екологичност. 24 автомобила от общата бройка задължително трябва да са оборудвани за инвалиди, с 5 фирмата трябва да разполага за резерв, като 2 от тях също са пригодени за хора с увреждания. 13 критерия ще включва комплексната оценка, която ще поставят членовете на многобройната конкурсна комисия начело с Константинов. Сред най-важните са възрастта на автобусите /за да отговарят на Евро-4 например, те не може да са на повече от 6 години - б.а./, наличие на гаражи, автосервизи, персонал. Сред условията за недопустимост на кандидати до участие в конкурса пък са обявяване в несъстоятелност, наличие на извънсъдебно споразумение за погасяване на дългове, задължения към държавата и общината. 300 хиляди лева дължи един от основните играчи в бранша - "Градски транспорт" АД, към "Местни данъци и такси", но фирмата била подписала споразумение за разсрочване на задълженията и засега си изплащала вноските. Докато пловдивските превозвачи едва смогват да направят инвестиции в обновяването на базата си, за да се приближат към поставените високи изисквания - и от властта, и от гражданите, насреща им се появи мощен конкурент в лицето на израелската фирма "Еггед". Лично посланикът на Израел Ноах Гал Гендлер лобира за своите сънародници-бизнесмени пред кмета Славчо Атанасов, за което Plovdiv24.bg съобщи по-рано днес. Оттам били заявили интерес към конкурса, гарниран с обещания да напълнят Пловдив с чисто нови автобуси. (C) ПОТВ |
Още по темата: | общо новини по темата: 11 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 01.12.2009 г.
0
на 01.12.2009 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Николай Славеев: 19 прекрасни години заедно!
14:32 / 26.11.2024
Земетресение в България
11:06 / 26.11.2024
Златна 2025 година за пет зодии
14:55 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
12:59 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета