ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Готвят конкурс за половината автобусни градски линии
Автор: Екип Plovdiv24.bg 14:16 / 01.12.2009Коментари (2)3464
© Plovdiv24.bg
Предложение за обявяване на конкурс за 16 или 51 на сто от линиите на масовия градски транспорт, чиито договори изтичат до края на март, внася заместник-кметът Александър Константинов в постоянните комисии на местния парламент, предаде репортер на Plovdiv24.bg

Според него още на сесията на 17 декември то трябвало да бъде гласувано. Нямало време за губене, тъй като за много от съпътстващите процедури законът предвиждал едномесечни срокове.

12 от линиите, които ще минат през конкурс, сега се обслужват от "Градски транспорт", а другите 4 - от "Хеброс бус". Според предвидените условия на конкурса те ще бъдат разделени в две групи, включващи ефективни и средноефективни маршрути. В първа група са автобусите, движещи се с номера 4, 9, 11,12, 17, 20, 22 и 24, а във втора - 10, 21, 25, 26, 27, 36, 93 и 113.

Около 100 страници е предложението, което, за да придобие перфектен вид, било съгласувано с всевъзможни институции. Заложените критерии, съобразени с взето преди няколко месеца решение на Общинския съвет за възможно най-екологичен градски транспорт, дори надвишават възможностите на пловдивските превозвачи. 

Всеки кандидат за която и да е от групите ще трябва да разполага с 66 автобуса от клас 1, 2 или А, да отговарят на стандартите Евро-3, 4, 5 или EEV, както и на най-новите европейски директиви за екологичност. 24 автомобила от общата бройка задължително трябва да са оборудвани за инвалиди, с 5 фирмата трябва да разполага за резерв, като 2 от тях също са пригодени за хора с увреждания.

13 критерия ще включва комплексната оценка, която ще поставят членовете на многобройната конкурсна комисия начело с Константинов.  Сред най-важните са възрастта на автобусите /за да отговарят на Евро-4 например, те не може да са на повече от  6 години - б.а./, наличие на гаражи, автосервизи, персонал. Сред условията за недопустимост на кандидати до участие в конкурса пък са обявяване в несъстоятелност, наличие на извънсъдебно споразумение за погасяване на дългове, задължения към държавата и общината. 300 хиляди лева дължи един от основните играчи  в бранша - "Градски транспорт" АД, към "Местни данъци и такси", но фирмата била подписала споразумение за разсрочване на задълженията и засега си изплащала вноските.

Докато пловдивските превозвачи едва смогват да направят инвестиции в обновяването на базата си, за да се приближат към поставените високи изисквания - и от властта, и от гражданите, насреща им се появи мощен конкурент в лицето на израелската фирма "Еггед". Лично посланикът на Израел Ноах Гал Гендлер лобира за своите сънародници-бизнесмени пред кмета Славчо Атанасов, за което Plovdiv24.bg съобщи по-рано днес. Оттам били заявили интерес към конкурса, гарниран с обещания да напълнят Пловдив с чисто нови автобуси.



(C) ПОТВ


Още по темата: общо новини по темата: 11
12.04.2010 »
26.03.2010 »
26.03.2010 »
10.02.2010 »
04.02.2010 »
04.02.2010 »
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Само да има рейс без климатик мамата ви общинска.Само цената на билетчето вдигате,а хората се транспортират като животни.
0
 
 
Една вметка - евро 3 за автобуси и камиони бе въведен през 1999г., и специално за Ивеко мога със сигурност да кажа, че го поддържат като стандарт още от същата година на всичките им двигатели (от 9 до 15 литрови при камионите). Тоест, за да покрива нормата един автобус не е нужно да е 6 годишен, а дори и 10 годишен, стига да е на някой производител, който не може да мине просто така между куршумите, а трябва да следва всички новости в законовите изисквания - от рода на Ивеко, Волво и т.н.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2021 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Мигрантски натиск към България
Проблеми между шофьори от масовия транспорт и пътници
Катастрофи в България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: