Оптимизиране на общинската транспортна схема готвят от местната управа. Целта е хората да имат предвидим и удобен транспорт, който да използват. Това заяви зам.-кмета по транспорта Тодор Чонов, предаде репортер на Plovdiv24.bg.
По думите му, в пиковите часове следва да има повече автобуси, които да минават през интервал от 10 минути, а през останалото време – през 15 минути. Обсъждано е и удължаване на някои от линиите до новите квартали, които изникнаха през последните години – "Остромила", "Беломорски" и други.
"Предстои сключване на новия договор за 8 линии на градския транспорт. Ще заложим на най-новия екологичен клас автобуси. В края на годината изтичат договорите и за областната и републиканската пътна мрежа. Там също ще проведем поръчка. Има доста оплаквания от граждани от големите населени места край Пловдив за нередовен транспорт и пропуснати курсове“, коментира Чонов, който подчерта, че над 5 милиона превозни средства циркулират в града на месец.
Основен проблем в градската транспортна схема е, че услугата се извършва от частни оператори. Според Чонов, общината се опитва да дисциплинира частните превозвачи, за да изпълняват клаузите в договорите.
"Средно 97% от курсовете по линиите се изпълняват. Има и пропуски и сме наложили глоби от над 470 000 лева за годината. За пропуснати спирки глобите са над 87 000 лева", заяви той.