ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Градска железница свързва индустриалните зони около Пловдив?
Автор: Екип Plovdiv24.bg 10:28 / 03.04.2013Коментари (6)8141
©
От Пловдив човек лесно достига до всички индустриални зони около града. Как обаче, без автомобил, да обходи маршрутите Асеновград-Индустриална зона Раковски, Садово-Индустриална зона "Марица" или да се придвижи директно от Раковски до КЦМ? Хоризонталните връзки около Пловдив реално не съществуват. 

Решението на този проблем е в най-евтиния транспорт в цяла Европа - т.нар. S-ban, предлагат експерти. За целта се сформира нов консорциум, който ще обедини местната администрация, представители на НКЖИ и БДЖ и големия бизнес в зоните.

Новата улична железница ще използва съществуващата жп мрежа и с някои допълнителни инвестиции ще свърже като пръстен сателитните на града селища. Работна група от специалисти подготвя проект, с който ще търси финансиране по ОП "Транспорт" в следващия програмен период 2014 - 2020 г. Целта е доизграждане на жп ринга около Пловдив, съобщи зам.-кметът в община "Марица" Стефан Цанков. Новият S-ban ще свърже летището и индустриалните зони със съществуващата национална жп инфраструктура и градския транспорт.

"Сдружението ще обединява представители на всички "засегнати" страни - местната администрация в лицето на общините Пловдив, "Марица", "Родопи", Раковски, големият бизнес, а също представители на НКЖИ и БДЖ. Първият ни приоритет е да определим бенефициента на проекта", допълва зам.-кметът Цанков. 

"Вариантите за кандидатстващата организация са няколко - НКЖИ, БДЖ или асоциация между бизнеса и общината. Община Пловдив също мисли в тази посока, въпросът е че това е един по- мащабен проект, понеже 90 % от този S-ban ще бъде извън територията й".

Идеята за градския S-бан не е нова. Първи я лансира Спас Гърневски в края на мандата си. Тогава модерната железница минаваше през ЖР "Тракия" обикаляше през града и стигаше до Скутаре. Няколко години по-късно S-ban предложи и екипът на "Ситиплан", в разработките си за Общия устройствен план на Пловдив. 

"Днес обаче този жп ареал се фокусира окоро проблема - как близо 300 000 работници от концентрираните индустриални зони, всяка сутрин, минимум за 45 мин. да стигат до работното си място", обяснява Цанков. 

"Държавата може да субсидира такъв жп транспорт, с него ще съживим много от малките села в радиус около 40-50 км около Пловдив".



Източник: в. "Марица"


Още по темата: общо новини по темата: 42
25.04.2024 »
22.04.2024 »
21.04.2024 »
25.10.2023 »
25.07.2023 »
19.04.2023 »
предишна страница [ 1/7 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
You can't rely on other people to make you happy
на 03.04.2013 г.
+3
 
 
Много е важно да се помисли и да се включи в проекта и изграждане на шумозаглушителни стени, както е на запад и както започнаха да слагат в София при реконструкция на различни булеварди, мостове и т.н. Особено при увеличаване на трафика на влакове тормозът на хора, живеещи в близост до ЖП линиите (това далеч не значи само тези, които са на 1-ва линия) ще е още по-голям, а то и в момента едвам се издържа. Това е едно от нещата, които в нормална държава не можеш да видиш. Влакове да вървят и да надуват свирки в центъра на града в силно застроени жилищни райони сутрин още преди 6 сутринта. Брутално е.
Aнонимен
на 03.04.2013 г.
-2
 
 
И къде видя паркоместа, ако се реализира това нещо със сигурност ще трябва да вдигнат линията, защото ще минават на 20-30 минути влакове. Познай пък как работници ще ги ползват, с "грандиозните" си заплати в замрелите индустриални зони
Aнонимен
на 03.04.2013 г.
0
 
 
радиус 50км около Пловдив, тези явно не знаят какво е радиус, а са тръгнали S-bahn да правят! в 50 километровия радиус попада Хисаря, Пазарджик, Асеновград, Чирпан, Първомай
+4
 
 
Дай Боже да стане! И дано в бюджета на този проект да се включи и инвестицията за естакада, на която да качат тази отсечка на железницата покрай бул.Копривщица чак до жп. моста над реката! Така и парко места ще се появят достатъчно, и въпросът с ж.п. прелезите на Пещерско шосе, ул.Свобода, и бул. 6-ти септември ще отпадне.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Локо в Първа лига, сезон 2024/2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Хороскоп за деня
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: