Затова ще се опитаме да класифицираме проблемите и да предложим някои нестандартни решения, като целта е те да бъдат подложени на обсъждане в коментарите и по този начин да се получи една смислена и конструктивна дискусия за проблемите в пловдивския обществен транспорт и начините за решаването им.Основният проблем на градския ни транспорт може би е това, че е частен. Практиката в България показва, че е много по-добре да е общински, но да приемем, че към момента този проблем е непреодолим и да се съсредоточим на текущата ситуация.
1.Разписанията
На всички е ясно, че сутрин и вечер автобусите са препълнени. Това е и една от основните причини работещите хора да прибягват до алтернативи, най-вече автомобилите си, което пък от своя страна води до куп други проблеми.
Какво може да се направи?
Може да се направи по-прецизно разпределение на курсовете. Достатъчно е да погледнем как е решен въпроса в "белите" европейски страни. Там на много места автобусите по натоварените линии са буквални през 3 минути сутрин и вечер, както и със сгъстен график на обяд. През останалото време почти отсъстват. Каква е идеята? Да се извозят работещите и учениците, без да се препълват автобусите, а почти липсата на автобуси през останалото време до кварталите е в плюс за превозвачите, които ще избегнат курсовете на загуба.
Срещу това ще се възпротивят най-вече пенсионерите и социално слабите, които в "мъртвите" часове се возят в полупразните автобуси. Работещите и учениците по това време са ангажирани. Разбира се в административната зона на града трябва да има автобуси които обикалят непрекъснато, за да са в услуга на работещите.
Това означава обособяване на два вида курсове като цяло.
Разбира се това не е единственото решение, затова очакваме предложения в коментарите под статията.
2. Трошките
Има фирми, като печално известната "Грация", чийто гробници трудно могат да се нарекат автобуси и кръстосват града ни шумейки и замърсявайки и правейки задръствания при честите си аварии.
Има и фирми, които са с нови автобуси. Договорът преди няколко години от старата власт е направен така, че да е в услуга на фирми като "Грация".
Тук едва ли има работещо решение, щом договора ги защитава. Друг е въпроса как тези пушещи гробници минават периодични технически прегледи. Май единственото решение към момента е разваляне на договорите и плащане на огромни неустойки.
3. Обслужването
Един от най-големите проблеми в обществения транспорт на Пловдив е обслужването. Ежеседмично получаваме сигна
АНКЕТА: Кой е основният проблем на градския транспорт в Пловдив? Разписанието Старите автобуси Обслужването Външния вид на автобусите Друго |
Още по темата (360): | |