ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Градският транспорт в Пловдив има няколко основни проблема, как да ги решим?
Автор: Екип Plovdiv24.bg 16:27 / 08.11.2014Коментари (64)17688
© Plovdiv24.bg
Проблемите с градския транспорт в Пловдив са честа тема на публикации в най-четената от пловдивчани медия Plovdiv24.bg. Голяма част от тези публикации са благодарение на сигнали от страна на нашите читатели. Това още повече засилва усещането, че проблеми има и те влияят сериозно върху съгражданите ни.

Затова ще се опитаме да класифицираме проблемите и да предложим някои нестандартни решения, като целта е те да бъдат подложени на обсъждане в коментарите и по този начин да се получи една смислена и конструктивна дискусия за проблемите в пловдивския обществен транспорт и начините за решаването им.Основният проблем на градския ни транспорт може би е това, че е частен. Практиката в България показва, че е много по-добре да е общински, но да приемем, че към момента този проблем е непреодолим и да се съсредоточим на текущата ситуация.

1.Разписанията

На всички е ясно, че сутрин и вечер автобусите са препълнени. Това е и една от основните причини работещите хора да прибягват до алтернативи, най-вече автомобилите си, което пък от своя страна води до куп други проблеми.

Какво може да се направи?
Може да се направи по-прецизно разпределение на курсовете. Достатъчно е да погледнем как е решен въпроса в "белите" европейски страни. Там на много места автобусите по натоварените линии са буквални през 3 минути сутрин и вечер, както и със сгъстен график на обяд. През останалото време почти отсъстват. Каква е идеята? Да се извозят работещите и учениците, без да се препълват автобусите, а почти липсата на автобуси през останалото време до кварталите е в плюс за превозвачите, които ще избегнат курсовете на загуба.

Срещу това ще се възпротивят най-вече пенсионерите и социално слабите, които в "мъртвите" часове се возят в полупразните автобуси. Работещите и учениците по това време са ангажирани. Разбира се в административната зона на града трябва да има автобуси които обикалят непрекъснато, за да са в услуга на работещите.

Това означава обособяване на два вида курсове като цяло.

Разбира се това не е единственото решение, затова очакваме предложения в коментарите под статията.

2. Трошките

Има фирми, като печално известната "Грация", чийто гробници трудно могат да се нарекат автобуси и кръстосват града ни шумейки и замърсявайки и правейки задръствания при честите си аварии.

Има и фирми, които са с нови автобуси. Договорът преди няколко години от старата власт е направен така, че да е в услуга на фирми като "Грация".

Тук едва ли има работещо решение, щом договора ги защитава. Друг е въпроса как тези пушещи гробници минават периодични технически прегледи. Май единственото решение към момента е разваляне на договорите и плащане на огромни неустойки.

3. Обслужването

Един от най-големите проблеми в обществения транспорт на Пловдив е обслужването. Ежеседмично получаваме сигна

АНКЕТА:
Кой е основният проблем на градския транспорт в Пловдив?

Разписанието
Старите автобуси
Обслужването
Външния вид на автобусите
Друго

ли от наши читатели с оплаквания от отношението на шофьорите и кондукторите в градския транспорт.

Естествено всеки тук би си казал, че опира до възпитание и отношение, но нещата са навързани с горните проблеми. Ако кондукторите таксуват в не претъпкани автобуси, може би и тяхното отношение към пътниците ще е по-различно. Ако шофьорите карат нови и удобни автобуси, а не трошки, които не знаят кога и къде ще ги оставят, също ще са по-спокойни и любезни.

Някакво решение може би тук е видеонаблюдението, което обаче е свързано с разходи от страна на превозвачите.

4. Външен вид на градския транспорт
Това е може би най-незначителния проблем в градския ни транспорт, но е и най-лесен за решаване. В момента автобусите ни, понеже са на различни фирми, са шарени, облепени с различни реклами, боядисани в различни цветове.

От известно време от Plovdiv24.bg сме подели кампания сред местната администрация да заставят превозвачите да боядисат по еднакъв начин автобусите си, в цветовете на Пловдив - синьо и бяло и да има строго фиксирани и уеднаквени места за реклама.

Надяваме се да получим Ваяата подкрепа в тази кампания.

5. Други
Сигурни сме, че обществения транспорт в Пловдив има и други проблеми, затова очакваме да ги чуем от Вас и да ги обсъдим.

Надяваме се като цяло да се получи смислена дискусия по проблемите на транспорта в Пловдив, а ние ще се опитаме тя да се разрасне, да достигне до компетентните органи и да не остане само в рамките на Plovdiv24.bg.



 


Още по темата: общо новини по темата: 360
16.11.2024 »
15.11.2024 »
15.11.2024 »
08.11.2024 »
26.10.2024 »
12.10.2024 »
предишна страница [ 1/60 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на Plamen Angelov
премахни филтъра

+4
 
 
На мен лично идеята за едноцветност не ми харесва, защото да виждаш всички автобуси по цветове някак не ми допада... Червен, зелен, жълт... Това че автобусните превозвачи слагат реклами е само в плюс, защото ако например една фирма има 30 автобуса и средно рекламата на всеки от тях е 2000лв. това са 60 000 лева, а с тях ще могат да се закупят още автобуси! *Другото ми предложение е възстановяването на тролейбусния транспорт. Защо просто Общината не направи така че да плати определена сума на собственика на контактната мрежа и да я разработи. Нека се закупят първоначално старите тролейбуси на София (поне са поддържани и временен компромисен вариант) и да се търси начин за спечелване на европроект и чрез тези пари да се поръчат нови тролейбуси, да се сменя поетапно контактната мрежа. *Друго мое предложение е да се пускат както в софия тест линии - например общината възлага на даден превозвач да пусне автобусна линия 85 и тя изпълнява маршрут за срок от 6 месеца, ако автобусната линия успее да събере поток нека остане, ако обаче безсмислено се движи то просто да се спре. Има например места, където не може да се стигне от един до друг квартал или от едно до друго място. Ето например ако човек живее по бул. Македония, няма с какво да се придвижи до кв. Тракия! Трябва да се възстановят и стари автобусни линии. Пример автобусна линия 5, която вървеше по малко изменен маршрут на тролейбусна линия 5 е наистина идеална линия. Според мен дори нейния маршрут трябва да е Стадион Пловдив - Четвъртък Пазара - Тунела - Тримонциум - ПУ - Военна болница - Стадион Ботев - Централни гробища - кв. Изгрев! Има много квартали като Стадион Пловдив, където се чудим как да стигнем до други части на града. Едно 37 не е достатъчно, пък и неговата спирка е чак на прелеза на 6-ти Септември. Един квартал като Коматево също няма автобус, който да достига до ЖК Тракия и още много други са връзките между които няма! * Друго мое предложение е автобусните спирки да се направят срещуположно т.е. където спира автобуса от едната страна, там да бъде и от другата страна. Отново давам пример с бул. Копривица, на който нито една от 3-те спирки не са една срещу друга. И когато решиш да чаках автобус 10 за центъра, когато видиш че отсреща идва автобус 37 в другата посока няма как да изтичаш и да го хванеш! *Друг сериозен проблем са таблата, които поставиха по спирките... Еми те ги сложиха и смениха маршрутите. Дори върху тях пиша само за Делнични дни през какъв интервал се движат автобусите. Трябва да се направи схемата на града и едва тогава да бъдат поставени и то на високо, за да не се лепят обяви върху тях! *Маршрутките също са ненужни! По-добре да се пуснах автобуси като по линия 22! Да не са чак толкова много, но да са редовни. Ето например за село Труд, пускат се 4 автобуса, които са на интервал от 25 или 30 минути и става работата. На автобусна линия 22 трябва да му се върне старото разписание без повече да се пипа на всеки половин час през делник и на 1 час събота и неделя. До Войводинов и до Маноле по същия начин! *Още 1 предложение да се забранят малките бусчета в този голям град! Съгласен съм с предложението на Пловдив24, че в пиковете часове да се по-редовни в автобусите, през другото време не и превозвачите да не губят от курсове! *Да се спре войната между 11 и 37, и 6 и 116 да не вървят едно след друго. Няма случай в който двата автобуса да не са един след друг! Да се помисли дали не е подходящо да се спре автобусна линия 21 и да се пусне автобусна линия 5! 21 обезсмисля малко съществуването си, защото през целият си маршрут се доблира се със някого - с 99, 25, 66 и с др.! През целият маршрут!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
България в еврозоната
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Реставрират Голямата базилика
Дефиле на младото вино 2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: