Гъста мъгла около съдбата на Lafka
Гъста лондонска мъгла е обгърнала намеренията за бъдещето на Lafkи-те, показа репортерска проверка на Plovdiv24.bg.
Павилионите по спирките на Пловдив пуснаха кепенци преди близо година и сега приличат повече на информационни табла за съобщения по най-различен повод отколкото на търговски обекти. Лавките влизаха в криминалната хроника няколко пъти през изминалата година заради кражба на външни климатични тела.
Веригата преустанови оперативната си дейност и не функционира от 21 февруари 2020 г. след влизането в сила на промените в Закона за хазарта, според които лотарийните игри се провеждат само от държавния Български спортен тотализатор. Миналата година концесионерът на спирките е платил навреме годишната концесионна такса от 71 000 евро за предходната, а в момента тече годишният срок за плащане на таксата на 2020 година, който е до края на месец март.
Няма индикации, че концесионерът смята да разваля договора с общината. Той беше подписан през 2013 г. и е със срок 20 години до 2033 г. "Лафка Маркет" АД стопанисва 314 от общо 455 спирки в Пловдив. Повечето от тях бяха отдадени на франчайз на малки бизнес предприемачи. Икономисти изчисляват, че половината от приходите на Lafka са от продажбата на билети на "Национална лотария", която беше спряна.
Според договора, освен павилиони за търговска дейност фирмата трябва да се грижи и за самите автобусни спирки и навесите за чакащите пътници.
Припомняме, че концесията за спирките на Пловдив първоначално беше взета от "Елиза 1999" ЕООД. За девет години обаче този концесионер не изпълни повечето от задълженията си и общината искаше да прекрати договора. През 2013 г. фирмата беше купена от "Булгартабак трейдинг" АД чрез свързаното дружество "Лафка Маркет" за 1,022 млн. лв.