Гъста мъгла около възстановяването на жп линиите под Бетонния мост

Автор: Диана Бикова
Коментари (3)
10:07
6323
Министерство на културата не съобщава кога ще приключи проточилият се ремонт на железния път в рамките на централна жп гара Пловдив. Ведомството се намеси в инфраструктурния обект заради разкритата археология под железопътните линии в непосредствена близост до реконструирания в момента Бетонен мост. Работният е проект е предоставен в НИНКН за съгласуване, както вече сме съобщавали. Знайно е, че там попадне ли документация, не е ясно кога ще й дойде редът за разглеждане и изобщо не се говори за приоритети.

Единственото, което засега със сигурност се знае, е по информация от НКЖИ, чийто проект е модернизацията на жп ареал Пловдив. От държавната компания уведомиха в отговор на запитване на Plovdiv24.bg, че срокът за пълното спиране на движението на влаковете през Централна гара Пловдив е удължен до 31.10.2024 г.

По темата за модернизацията на жп възел Пловдив и откритата археология под линиите на жп гара Пловдив отправихме запитване и към Министерство на културата. Ето какво ни отговориха официално:

На 26.08.2024 г., в изпълнение на Заповед № РД9К-321/23.08.2024 г. на Главния директор на ГД ИОКН в МК за приемане на резултатите от археологически проучвания на недвижими културни ценности по чл.158а от Закона за културното наследство (ЗКН), в гр. Пловдив е проведена експертна комисия във връзка с постъпило искане вх. №33-00715/16.08.2024 г. от доц. д-р Христо Попов – директор на НАИМ-БАН, в Министерство на културата, за приемане на приключило спасително археологическо проучване-разкопки на обект "Римски некропол в участък от трасето на железен път между км 155+630 до км 155+690, ПИ 56784.551.22, железен път на гара Пловдив“.

Изготвен е констативен протокол с вх. №33-00-715/28.08.2024 г. в МК, одобрен със заповед на Министъра на културата с №РД09-1004/04.09.2024 г.

Решенията на комисията са:

1. Комисията приема за завършено спасително археологическо проучване-разкопки на обект Римски некропол в участък от трасето на железен път между км 155+630 до км 155+690, ПИ 56784.551.22, железен път на гара Пловдив. Полевата документация е изготвена съгласно нормативните изисквания.

2. Инвестиционният проект може да продължи реализацията си, като бъде съобразен с разкритите археологически структури и бъде внесен за съгласуване в НИНКН/МК, съгласно чл. 83 и чл. 84 от ЗКН. На застрашените от атмосферни влияния археологически структури да се извърши теренна консервация.

3. Екземпляр от теренната документация, на хартиен или електронен носител, да бъде предаден в НИНКН/МК, НАИМ при БАН и в съответния музей, съгласно разпоредбата на чл. 153, ал. 2 от ЗКН по време на годишните отчети в НАИМ-БАН през 2025 г.

Виж коментарите (3)

Още по темата (334):
14.10.2024 Борисов пое ангажимент да реши дребен проблем, причиняващ огромни щети на Пловдив
05.10.2024 Без влакове през Централна гара поне до края на месеца
26.09.2024 Съединиха двата края на новия Бетонен мост!
26.09.2024 Започна монтажът на ригелите, които ще свързват двете страни на Бетонния
мост
24.09.2024 Ще има ли Пловдив нов Бетонен мост за Коледа?
22.09.2024 Ами сега? Инфраструктурата от южната страна на пробива под гарата не можела да поеме потока, идващ от бул. "Васил Априлов"
Още новини от Новини от Пловдив:
От 150 до 300 лева за билет, ако искате да ги гледате на живо в П...
Лидерът на ГЕРБ: Обраха ви с по 1 лев за дизела и бензина. 6-7 ми...
Борисов: Дайте да го видим този равноотдалечен премиер
Борисов пое ангажимент да реши дребен проблем, причиняващ огромни...
Безумен опит за голяма кражба от "Билла"
РВ1923ХР: МВР Пловдив, вземете му книжката на този на момента


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).