Войната на нискотарифните хипермаркети стана популярна като "банановата революция". Маркетинговата стратегия на магазините се състоеше в предлагане на банани и кисело мляко на рекордно ниски цени.
Това предизвика временен бум на посетители, каквато бе целта, но изигра лоша шега на включилите се във войната, защото отблъсна много от платежоспособните купувачи.
Към днешна дата няма и помен от тълпите клиенти. Хипермаркетите, особено Карфур, седят почти празни, а в същото време са принудени да плащат огромни суми за наеми и персонал.
Пловдивчани постепенно изтрезняха от банановата "каша" и айряна и започнаха да се завръщат към традиционните си места за снабдяване с хранителни продукти.
Особено актуални в разгара на пролетта станаха и пазарите, където могат, макар и на малко по-високи цени, да се напазаруват наистина пресни плодове и зеленчуци, най-вече местно производство.
Още по темата (16): | |