ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Ходене по мъките за пловдивчанин след онлайн покупка
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:54 / 24.03.2018Коментари (6)42004
Международен търговец, работещ у нас, отказва да възстанови стойността на закупена през онлайн магазин стока, която дава дефект в срока на гаранцията. За това сигнализира зрител на БНТ от Пловдив. Кои са механизмите за решаване на потребителски спорове, възникнали при пазаруване по Интернет, има ли тънкости в законодателството, които да ни лишат от възможността да се ползваме от потребителска защита?

През 2016-а година Николай Белев купува телевизор през онлайн магазин на международен търговец. Година по-късно стоката дава дефект и клиентът я връща за ремонт. При доставката обаче куриерът изпуска кашона.

Николай Белев: "Телевизора го внесохме, видимо по екрана не се виждаха никакви повреди, но след периода и по инструкция да получи стайна температура го включихме и се видяха пукнатини".

Така започва продължилата повече от пет месеца сага по търсене на отговорно лице за счупения телевизор. Николай не може да ползва потребителската защита, защото покупката е направена от името на фирма. Това автоматично го изключва от категорията потребител според българското и европейско законодателство.

Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център - България: "Тогава тази сделка няма да бъде защитена, няма да се ползваме от двегодишната законова гаранция, няма да имаме 14 дневния срок за връщане на стоката".

Стоян Мемцов – адвокат "Сдружение за правна помощ на потребителите": "Единствената възможност е, ако такова лице има, е всъщност да направи опит за извънсъдебно уреждане с конкретния търговец или да се обърне към съответния съд".

От европейския потребителски център напомнят, че всеки онлайн търговец е задължен на сайта си да има адрес и лице за контакт, а в общите условия на стоките е посочен и срока на гаранцията, който по закон е 2 години. Тя обаче важи само за потребители, които са физически лица. Ако пазарувате като юридическо лице, гаранционният срок е доста по-кратък.








Зареждане! Моля, изчакайте ...
+2
 
 
Щом е изпусната от куриер би следвало пратката да е застрахована и куриерската фирма да си поеме разходите. Ако вече се е подписал, че я е приел каква работа има телевизора в ръцете на куриера ..
+4
 
 
"...При доставката обаче куриерът изпуска кашона..." според мен куриерската фирма трябва да носи отговорност за повредената при доставката стока. Какво общо има фирмата продала телевизора?!
0
 
 
EMAG са си келеши. Виновен в случая е възрастният господин. След като е видял, че куриерът е изпуснал кашона, защо го е приел? Значи сам си е виновен. Естествено, това може да се случи и без клиентът да го види. А това за разлика между ФЛ и ЮЛ за мен е пълна загадка.
-1
 
 
Интересно,аз също пазаря он лайн на името на фирмата ни.Защо в някои държави от ЕС няма проблем при връщане на дефектна стока ,закупена чрез фирми,а в други не може?! Значи в България избирателно ползват европейските закони.
+5
 
 
Няма гаранция която да покрива ремонт от счупване. Гаранционното обслужване покрива фабрични дефекти, но ако изпуснете стоката и я потрошите, то никой няма да ви я замени или пък да ви я ремонтира безплатно. След като се знае, че куриера е изпуснал телевизора, то защо не се потърси отговорност именно от него? Мога да предположа, че към момента в който куриера изпуска телевизора клиентът вече се е подписал че е приел стоката и тя е ОК а веднъж положи ли този подпис, то всико което се случва със стоката от този момент нататък е негова отговорност. Те куриерите така правят. Още като ви видят и "подпишете се тук ако обичате", бутат ви едно книжле и химикал, чакат ви да се подпишете и едва тогава ви връчват пратката. А по принцип с подписа си вие декларирате че сте я получили, че тя е във вида в който трябва да бъде и всичко е наред. Клиентът е трябвало (може би) да не приема стоката от куриера и да търси в последствие сметка от куриерската фирма.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Строят надлез над жп линията на Ягодовско шосе
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Бюджет 2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: