„Връзката може да не е излиза от един и същи център. Преди време бих тревога, че става дума за бизнес тероризъм първо. Случаите във влака за Кардам миришат на терор, на подготовка на една мащабна акция, при която след два пожара, за мен не оставящи съмнение за външна намеса, в две различни влакови композиции (бел. ред. - 28 февруари влакът София - Кардам; 21 юли - влакът Пловдив - София) с различни вагони, телефонният тероризъм влезе в действие, хората ще реагират на подобни заплахи като на истинска опасност. Оттук идва и дестабилизиращата роля на подобни мероприятия. Тя е насочена не само към един отрасъл и един раздел от транспортната система на страната. Дестабилизиращият ефект на подобни действия има по-мащабно значение", коментира експертът.
По думите му - транспортната система е най-уязвима срещу подобни терористични действия. Затова се създава впечатлението, че е насочено главно срещу нея. Големите терористични актове по света са срещу големи инфраструктурни обекти и срещу транспортни обекти. Това са двата основни вида обекти на критичната инфраструктура. Това, че не се откриват взривни вещества, не означава, че не може да има диверсия, коментира експертът. Смоленов обясни, че диверсията може да бъде извършена с обикновени запалителни вещества - например с обикновен термит, който се използва за заваряване на трамвайните релси и е на магнезиева основа, много лесно може да предизвика пожар, неподдаващ се на гасене с тези пожарогасители, които се използват в системата.
Източник: агенция "Фокус"