Обектът "Път II-86 Пловдив - Асеновград от км 14+860 до км 25+150" е с дължина 10,290 километра и е част от общо 238 км пътища, включени в първия етап на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. Общият размер на безвъзмездната финансова помощ за проекта за Пловдив - Асеновград възлиза на 24,8 млн. лв.
Проектът обхваща рехабилитация на съществуващото дясно платно за движение, изграждане на второ платно, изграждане на кръгово кръстовище при село Крумово, въвеждане на триклонно кръстовище при кръстовището за летището, елипсовидни кръстовище при отклонението за Куклен, триклонно кръстовище за Долни и Горни Воден, триклонно кръстовище за кръстовището в Асеновград.
Участъкът попада в обхвата на три общини - "Родопи", Куклен и Асеновград, с изключително висока концентрация на пътни произшествия. През 1982 година от ОПУ - Пловдив е изработен проект с габарит 23 метра. През 1983 година е изпълнено само дясното платно с ширина на настилката 10 метра.
Габаритът в сегашния проект е съобразен с ширината на изграденото платно и е 24,50 метра в това число 2 метра разделителна ивица, водещи ивици 2x2x0,50 метра; 2x2x3,50 метра са размерите на лентите за движение; предвидени са две аварийни ленти по 2 метра и банкет - 2x1,25 метра.
Двойна предпазна ограда ще бъде разположена по цялата дължина на разделителната ивица. Тя ще се прекъсва на няколко подходящи места - кръговото кръстовище, при елипсовидното кръстовище, преди и след моста на км 22+127 преди и кръстовището в Асеновград.
При последните две позиции конструкцията на разделителната ивица ще позволява осигуряване преминаването от едното в другото платно при аварии или ремонти.
По цялото протежение на пътя има много бензиностанции и частни имоти. Край пътя има и индустриална зона като връзката с предприятията се осъществява чрез множество входове. За бензиностанциите отдясно се предвижда преасфалтиране на входовете и изходите.
За тези отляво, където ще се изгради новото платно, са проектирани нови забавителни шлюзове за входовете. Селскостопанските пътища са сведени само до един - вдясно при км 20+704 при предвидените площи за отдих.
При км 18+530 вдясно е предвиден вход към индустриалната зона, изходът се осъществява при км 19+060 чрез забавителни шлюзове. Забавителни шлюзове за безконфликтно вход и изход са планирани и при съществуващия вход на КЦМ.