В четирите служби в Пловдив и останалите в Асеновград, Брезово, Карлово, Стамболийски, Хисар, Първомай и Садово имало 40 гасителни автомобила. Възрастта на всеки от тях била над 20 години. А по нормативи техниката трябвало да бъде сваляна от дежурство след 10-12 г. "Как да го правим - нали обричаме гражданите на огнен ад", възмущава се Димчев. От миналото лято 2 коли вече били извън строя.
"Опитваме да се справяме с проблема по старата схема - с побългаряване на техниката", каза Димчев. От следващия месец започва подготовка за летния сезон. Освен наличните машини, за гасене на труднодостъпни места ще бъдат оборудвани с допълнителни резервоари и мотопомпи 4 "ЗИЛ 131", 2 камиона "Щаер" и "ГАЗ 69". Към джипки ще се монтират установки с по 200 л вода, обясниха огнеборци.
"Момчетата вършат чудеса в сравнение със западните си колеги. В Европа разполагат с модерни коли, оборудвани със съоръжения за скоростно гасене на пожари и специални екстри за аварийно-спасителни дейности. И без това се справяме, но цената е висока", тревожи се Димчев.
По статистика на произшествията пловдивският регион бил с най-високата интензивност, особено през лятото. "По брой на населението сме втори след столицата, е сме пренебрегвани", недоволства Димчев. Той е изумен от изявленията на министър Михаил Миков, който за лятото щял да издаде разпоредби огнеборци от вътрешността на страната да подсилят състава на колегите си по морето.
През най-натоварения за нас сезон свиваме до минимум отпуските. Когато стане напечено, дори прекъсвам почивки и спешно връщам хората на работа. Така ще бъде и това лято, заяви Димчев.
Източник: в. 24 часа