ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Илиан Петков: Ще работя за подобряване качеството на живот в Пловдив
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:33 / 13.10.2019Коментари (2)5599
©
Бивши и настоящи студенти от
Аграрен университет:
виж още
Намерете бивши съученици, състуденти, колеги и стари приятели! Регистрирайте се или влезте в профила си.
Илиан Петков е на 40 г., от Пловдив, женен с един син. Има две висши образования: бакалавър Аграрна икономика от Аграрния университет в Пловдив и магистър Международна икономика и право към Варненския свободен университет. От 13 години работи като спедитор – организиран транспорт, първоначално сухопътен, а последните 11 години – морски транспорт.

- Откога се занимавате с политика?

- Политически ангажиран съм, смея да твърдя, още от 18-годишен, още от времето на протестите срещу правителството на Жан Виденов. През живота си съм бил член на две партии – едната е СДС – бях член на Младежкото СДС, и след това – в "Кауза България“.

 

- Каква е лично вашата кауза в настоящата предизборна кампания?

- Всички пловдивчани, които обичат града, смятам, че познават много добре проблемите на града ни. Нещата, към които смятам да се фокусирам, ако бъда избран за общински съветник, са инфраструктурата в район "Южен“, тъй като аз живея в Кючук Париж, и по-големия проблем, който касае целият град – паркирането и в частност транспорта.

 

- Всички твърдят, че общественият транспорт има нужда от промяна. Каква е вашата идея за подобряване?

- Ще ви споделя идея, която не е моя, аз не откривам топлата вода, но е успешно приложена в една от балтийските републики, в Естония. Като първа стъпка, смятам че трябва да се прекратят договорите с частните превозвачи в най-кратък срок и да се създаде общинско предприятие за транспорт. Общественият транспорт трябва да разполага с модерен автопарк, с нови електрически превозни средства, тъй като сегашните са меко казано смешни. След това да се направи проучване възможно ли е, както в Естония, градският транспорт да стане изцяло безплатен или с много ниска цена на билетите. Интензитетът на автобусите трябва да се по-висок, т.е. да минават по-често. Това ще доведе до много ползи, сред които най-важни са намаляване на трафика в града и подобряване чистотата на въздуха.

 

- Идеята за безплатен или с ниска цена на билетите транспорт е интересна. Как ли могла да се реализира?

- Преди няколко години в Талин – столицата на Естония, бе въведен безплатен транспорт за местните граждани. Те купуват карта от 2 евро и се регистрират като живущи в града. За гостите на Талин обаче транспортът е платен. Миналата година в Естония бе въведен безплатен градски и междуградски транспорт. Така тази балтийска страна стана първата европейска държава в Европа, която предлага безплатно пътуване с автобус на почти цялата си територия. Целта на тамошните власти е ограничаване на вътрешните полети и консумацията на гориво от изкопаеми източници. Щом подобно нещо е въведено в цяла държава, защо да не бъде внедрено в град. И то не кой да е град, а конкретно Пловдив?

 

- Никой не говори за тролейбусния транспорт, а това е най-евтиният и най-екологичният транспорт. Сякаш такъв вид транспорт никога не е съществувал в Пловдив...

- Ако може да се възстанови тролейбусният транспорт, аз съм за. Но трябва да се проучат възможностите.

 

- Казахте, че като жител на "Южен“ ще работите за подобряване на инфраструктурата в района. Какво имате предвид?

- Инфраструктурата на "Южен“ е в трагично състояние. Например, една от най-натоварените в района улици е "Даме Груев“. Не са една и две улиците, преминавайки по които няма гаранция, че няма да си счупиш автомобила.

 

- Каква е позицията ви за евентуално присъединяване на общините Родопи и Марица към Пловдив?

- Териториалното разширяване на Пловдив е въпрос на време. Градът сега се задушава - от едната страна е община Родопи, от другата – община Марица, а Пловдив няма накъде да се развива. Смятам, че би трябвало най-близките села да минат към община Пловдив. Другият вариант е хората да се стимулират да отидат да живеят в периферията на града. Преди всичко обаче ще работя за подобряване качеството на живот.

Коалиция "Кауза Пловдив“ е с номер 13 в бюлетината за кмет, кметове на райони и общински съветници!


Още по темата: общо новини по темата: 787
07.02.2022 »
03.02.2022 »
03.02.2022 »
09.12.2021 »
25.11.2021 »
25.11.2021 »
предишна страница [ 1/132 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Световна черна хроника
Локо в Първа лига, сезон 2024/2025
Античен град Хераклея Синтика разкрива още от тайните си
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да (5578) 59%
Не (3052) 32%
Не мога да преценя (899) 9%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: