Първоначално жената се притеснила много, защото глобата за неизрядна кола е висока. "Закъснявате с вноска по сключената "Гражданска отговорност", гласяло краткото съобщение. Най-отдолу имало посочен телефон с указание пловдивчанката да се обади за повече информация.
В края на 2013 г. Емилия Ангелова действително сключила "Гражданска отговорност", която трябвало да плаща на 4 вноски през 3 месеца. Парафирала документите в офис на брокер, който обслужвал няколко застрахователни компании. Емилия се усетила, че се прави опит да бъде измамена, тъй като съвсем наскоро била платила последната си вноска за годината. Все пак тя проверила документите си и разбрала, че не дължи нищо.
Затова не се и обадила на посочения в есемеса телефон, за който предположила, че е импулсен. Разговори с подобни телефони се таксуват до 10 лева на минута. "Предположих, че телефонът, на който ме съветват да се обадя в есемеса, е импулсен. Опасявам се, че други хора може да се подветат, защото практиката на някои застрахователи е действително да уведомяват клиентите си с есемес при закъснения. Хората обаче ще разберат, че са измамени, едва когато получат сметката си за телефон", каза Емилия. Това не е първата подобна измама, след като този юли стотици пропищяха от фалшиви есемеси за работа.
Измамниците пращали кратко съобщение, като изисквали от кандидатите за работа да отговарят на въпроси. Обратният есемес обаче бил към импулсен номер и всяко ново съобщение се таксувало на цена от 6 лева.
Източник: в. "Монитор"