Най-вероятно в края на септември - началото на октомври Общинският инспекторат ще започне своята контролна дейност, прогнозира главният секретар на общината
Борислав Инчев пред
Plovdiv24.bg.
"Нужно е технологично време за избор на директор, който за около месец да назначи служителите и изгради структурата", обясни той.
Персоналът ще е около 54-55 души. Разчетите показвали, че за да се обхване плътно и изцяло територията на града, са нужни с 11-12 повече, но сегашните финансови възможности стигали за толкова. Догодина, ако в бюджета има повече пари, можело да се мисли за допълнителни назначения.
По софийския модел, инспекторатът ще извършва всички контролни дейности по спазване на наредбите - като се започне от опазването на чистотата, лепенето на афиши по забранени места, поддържането на зелените площи и се стигне до всякакъв вид общински разрешителни. По районите също ще има инспекторати, които ще се въртят през определен период от време. Оперативна група от 7-8 души ще се включва на помощ. Отиде ли се на даден обект, ще се проверява абсолютно всичко.
Седалището на новото предприятие ще е в бившата сграда на ОП "Градини и паркове" до Цар Симеоновата градина.