Инж. Калин Милчев: Скоростното завършване на "Модър-Царевец" би облекчило проблемите на "Южен"
Първото нещо от спешен порядък, преди да се затвори Бетонния мост за реконструкция и с цел облекчаване на всички пловдивчани, които живеят и работят на юг от Централна гара, е да се довърши проектът "Модър – Царевец“, за да се постигне отпушване на трафика. Това заяви в диспут "Местни избори 2023“ по БНТ водачът на листата за общински съветници от "Коалиция за България“ с №1 в интегралната бюлетина инж. Калин Милчев.
Той окачестви забавения с десетилетие проект, който трябва да свърже пряко два от големите райони на Пловдив като "ахилесова пета на града, в която затънаха затънаха няколко администрации. Калин Милчев подчерта, че за да се случат нещата така, че район "Южен“ повече да не е блокиран, то работата по "Модър-Царевец“ от тук нататък трябва де е денонощна.
В дискусията на тема "Проблемните ремонти в Пловдив“ той подчерта, че не само планирането, а и начинът, по който се организират обществените поръчки и спечелването им от едни и същи фирми, са предпоставки за затрудняване на самото изпълнение. По думите му това, заедно с липсата на контрол е видимият резултат - забавяния и задръствания.
По време на дебата водачът на листата на социалистите защити тезата, че отпушването на трафика в града е процес с няколко компонента, които трябва да се случват ръка за ръка.
Необходима е нова транспортна схема за масовия градски транспорт, актуализиране на линиите и да се увеличи графикът в тъмната част на денонощието, за да бъде адекватен за ползващите тази транспортна услуга.
На следващо място наистина трябва да се преразгледат договорите на превозвачите. "Автобусите, които вървят по линиите са некомфортни и въобще няма място хората да се качат вътре да пътуват, а не дай си Боже, трудно подвижен човек да се опита да се качи - това е невъзможно“, коментира той.
На въпрос на водещия Камен Коларов дали би подкрепил в бъдещия Общински съвет рестрикции за определени автомобили в центъра на града, инж. Милчев отговори, че подобни мерки са добри за града. "Центърът не може да бъде разширен, не може да поеме по-голям трафик и трябва да намерим начин да ограничим влизането на автомобили в него. Това е възможно с рестрикции и места за паркиране в буферни зони с големи паркинги на входовете на Пловдив и нормализиран градски транспорт, за да го предпочитат хората.“
В предаването бе засегната и темата със сградите за култура в града и по-специално такава за Операта.
Инж. Калин Милчев запозна аудиторията с идеята на кандидата за кмет на Община Пловдив от БСП – арх. Костадин Палазов, за ситуиране на Пловдивска опера в пустеещата сграда на Централна поща. "Операта ни трябва да има дом и това десетилетно лутане къде да бъде ситуирана трябва да приключи“, смята водачът на листата на социалистите.
Накрая Калин Милчев призова зрителите да отидат до урните в неделя: "Гласувайте на 29 октомври с бюлетина №1. Екипът на #ПовечезаПловдив и "БСП за България“ ще постигне повече за Пловдив!“
Купуването и продаването на гласове е престъпление.