ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Инженер: От Пловдив до Бургас с влака ще е по-бързо, отколкото по магистралата
Автор: Екип Plovdiv24.bg 15:41 / 20.07.2023Коментари (7)6348
© Plovdiv24.bg
С новите влакове пътуваме по-бързо, отколкото с автомобил. През 2019 година Националната компания "Железопътна инфраструктура“ започна изграждане и обновяване на жп трасето Пловдив – Бургас.

Стойността на проекта е 675 млн. лева, а целта е осигуряване на подходящи условия за движение на влаковете с висока скорост, както и

безопасност за преминаващите жп прелезите.

Целта е, следвайки европейската практика, пътуването с влак да стане най-бързият, комфортен и безопасен начин за придвижване в страната, съобщи БТВ.

"В по-голямата част от участъка Пловдив – Бургас, скоростта ще бъде 160 км/час. Средната скорост ще бъде над 145 км/ч като пътуването от Пловдив до Бургас ще бъде по-бързо отколкото по магистралите с автомобилен транспорт.

Очакваме да се случат и доставките на новите мотриси, вагони и локомотиви, които да могат да постигат тази по-висока скорост“, коментира инж. Иван Бакалски, ръководител на проект "Пловдив-Бургас“.

По-високата скорост изисква и по-висока мощност, затова се налага и модернизиране на тяговите подстанции, които осигуряват необходимата електроенергия за движението на влаковете.

Около 30 млн. лева са предвидени и за модернизиране на българските жп гари. В Карнобат, Подуяне и Казичене те вече са реновирани, продължава работата по гари Стара Загора, Чирпан и Искър.

"Придобиха европейски вид. Ползите за хората са постигане на интегритет с градската среда, възможност за комфортно изчакване на влакове, възможност за магазини и детски кътове. Обществени места за лица с намалена подвижност и постигане на енергийна ефективност за гаровите комплекси. Инсталиране на соларни панели, което ще допринесе за намаляване на енергийните разходи“, коментира Мария Генова, зам.-генерален директор.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
на 20.07.2023 г.
+1
 
 
Тва за по бързото го слушам вече 14-та година
+2
 
 
с това бързо придвижване като се напълни влака и се изсипят на гарата в Бургас 300 човека с какво ще се придвижат на юг по морето-пеша или с такси,или ще има специални автобуси да ги извозят-до Бургас добре,ама после и айде пак с колите на магистралата
+1
 
 
При скорост от 160 км/ч на трасето ,средна 145 км/ч сигурно ще е от Пловдив до Чирпан или Пазарджик. Като почне да спира в посока Бургас в Стара Загора - Нова Загора - Ямбол - Карнобат...в Бургас ще е със средна скорост 90 км/ч. И Пловдив - Бургас ще е най бързо 2:30. Тея Бакалски сметки на инженера да ги разправя някъде другаде.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Строят надлез над жп линията на Ягодовско шосе
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Бюджет 2025
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: