Испанци искат фабрика за автобуси в Пловдив, обмислят монорелсова железница

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
17:57 / 19.02.2009
5301
Да построят фабрика за производството на автобуси в Пловдив поискаха представители на седмата по големина и номер 1 сред производителите в Испания корпорация "Мондрагон" на среща днес със заместник-кмета по икономика Александър Константинов и заместник-кмета по евроинтеграция Ганчо Колаксъзов, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Корпорацията притежава 72 завода за производство на различни изделия с амбицията до 2012 г. броят им да нарасне до 90. В седем страни на няколко континента се произвеждат по 4000 автобуса годишно.

В Пловдив ги е довело желанието на познатия им от години добър според тях предприемач, свързан с транспортния бизнес, Ангел Батаклиев да направи завод за производството на български автобуси. Вече са разговаряли с представители на правителството и на Българската стопанска камара, днес заявиха намерението си и пред пловдивските управници. Предстои сериозно проучване от какви точно автобуси има нужда страната, за да се уточнят параметрите на бъдещото предприятие.

"Бихме се радвали, ако една такава могъща компания присъства в Пловдив", увери Александър Константинов и запозна гостите с нарастващите транспортни проблеми на града. Според него не може да се направи метро, късно е да се развива трамваен транспорт, а в момента имало идея да се инвестира в монорелсови железници над булевардите, по които да се движат малки мотриси. Този транспорт бил няколко пъти по-евтин от метрото, използвала се готова вече инфраструктура, екологията не страдала. Испанците предложиха помощ за намиране на най-добрия вариант чрез една от най-сериозните европейски консултантски компании, която е част от системата на "Мондрагон".  Добър вариант според тях за пловдивските транспортни проблеми биха могли да се окажат използваните вече в Германия, Франция и Испания така наречени трамваи-влакчета: бързи влакчета свързват града с близките селища, а във вътрешноградските условия се движат като трамваи. Би могъл да се използва и опитът на град Билбао, който много се доближавал до Пловдив - и по брой на жителите, там също имало и хълмове, и река.  Според гостите трябвало да се търсят решения, които да не нарушават красивия лик на Пловдив с неговите прекрасни улици.

Според "Мондрагон" страната ни се нуждае от подмяна на автобусния парк с нови и екологични возила, които корпорацията може да произведе. При следващи срещи ще се уточняват конкретните детайли - колко инвестиции, броят на работниците, типът автобуси. Най-реалната българо-испанска инвестиция е между 15-20 милиона евро за изграждането на фабрика, в която ще бъдат заети около 200 работници и ще се произвеждат 2 автобуса дневно. Според Константинов може да се намери място в индустриалната зона, на мястото на недовършените постройки зад "Рекорд", или на 7-8 км към Куклен, а с чудесна база, подходяща за целта, разполагал и Ангел Батаклиев.

Виж коментарите (0)

Още по темата (1):
03.03.2009 Евробанкери дават шанс за монорелсовата железница в Пловдив
Още новини от Новини от Пловдив:
Пловдив и още 5 общини от областта буквално светват
Десет души са арестувани в Пловдив!
Стефчо Автографа три часа чака подпис от Емили Тротинетката
19-годишна шофьорка посочи кое трябва да се промени при взимането...
Техномаркет открива нов много голям и четвърти магазин в Пловдив
Адвокатка: Не може да знаеш за убийство и да си мълчиш. Чакаме ре...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).