ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Испанци искат фабрика за автобуси в Пловдив, обмислят монорелсова железница | ||||||
| ||||||
В Пловдив ги е довело желанието на познатия им от години добър според тях предприемач, свързан с транспортния бизнес, Ангел Батаклиев да направи завод за производството на български автобуси. Вече са разговаряли с представители на правителството и на Българската стопанска камара, днес заявиха намерението си и пред пловдивските управници. Предстои сериозно проучване от какви точно автобуси има нужда страната, за да се уточнят параметрите на бъдещото предприятие. "Бихме се радвали, ако една такава могъща компания присъства в Пловдив", увери Александър Константинов и запозна гостите с нарастващите транспортни проблеми на града. Според него не може да се направи метро, късно е да се развива трамваен транспорт, а в момента имало идея да се инвестира в монорелсови железници над булевардите, по които да се движат малки мотриси. Този транспорт бил няколко пъти по-евтин от метрото, използвала се готова вече инфраструктура, екологията не страдала. Испанците предложиха помощ за намиране на най-добрия вариант чрез една от най-сериозните европейски консултантски компании, която е част от системата на "Мондрагон". Добър вариант според тях за пловдивските транспортни проблеми биха могли да се окажат използваните вече в Германия, Франция и Испания така наречени трамваи-влакчета: бързи влакчета свързват града с близките селища, а във вътрешноградските условия се движат като трамваи. Би могъл да се използва и опитът на град Билбао, който много се доближавал до Пловдив - и по брой на жителите, там също имало и хълмове, и река. Според гостите трябвало да се търсят решения, които да не нарушават красивия лик на Пловдив с неговите прекрасни улици. Според "Мондрагон" страната ни се нуждае от подмяна на автобусния парк с нови и екологични возила, които корпорацията може да произведе. При следващи срещи ще се уточняват конкретните детайли - колко инвестиции, броят на работниците, типът автобуси. Най-реалната българо-испанска инвестиция е между 15-20 милиона евро за изграждането на фабрика, в която ще бъдат заети около 200 работници и ще се произвеждат 2 автобуса дневно. Според Константинов може да се намери място в индустриалната зона, на мястото на недовършените постройки зад "Рекорд", или на 7-8 км към Куклен, а с чудесна база, подходяща за целта, разполагал и Ангел Батаклиев. |
Още по темата: | общо новини по темата: 1 | ||
|
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Неочакван развод по-малко от година след сватбата
15:02 / 12.11.2024
Алекс Сърчаджиева проговори за сватби и не само
09:09 / 13.11.2024
Търсят заместник на Димо Алексиев, Ралица Паскалева под въпрос
14:14 / 13.11.2024
Натали Трифонова с признание
08:43 / 12.11.2024
На 73 той сложи колежките си в малкия си джоб
12:29 / 12.11.2024
Въвеждат нови предмети в училище
15:29 / 12.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета